BMW Řada 8 850i
Představení vozu:
V roce 1997 jsem po čtyřech společných letech prodal Mitsubishi 3000 GTVR-4 a domníval se, že spolu se svou rostoucí rodinou se teď nějakou dobu obejdu bez dvoudveřového auta označovaného všeobecně jako kupé. Stále častěji jsem se pak ale přistihoval, jak se zvyšující se závistí pozoruji kolegy řidiče, kteří v takových vozech se spokojeným úsměvem na rtu brázdí silnice. No a pak ve chvíli, kdy jsem už začal mít pocit, že se nesmějí na mě, ale smějí se přímo mně, jsem přikročil k ráznému řešení svých abstinenčních příznaků. Bývalý kolega mého otce zrovínka v tu dobu prodával své milované BMW 850i. Chytila ho totiž druhá míza a syndrom „nafukující se rodinka“ ho postihl rovněž, ani ne o dva roky později, než mě... O možnosti pozdějších "kupátkových" abstinencí naštěstí neměl žádného tucha :))
BMW prodával z pozice prvního majitele. Tak moc po něm v roce 1991 toužil, že nečekal, až se objeví i u českého dealera, ale zakoupil ho ve Vídni. Postupně ho ještě doladil za ukrutné peníze optickým tuningem a paprskovými koly (hned dvě sady, jistota je jistota) od dvorního tunera BMW, firmy Alpina. Vzhled vozu popíšu později v oddělené kapitole. Pro úplnou představu, v jakém stavu se asi prodávaný Bavorák nacházel, uvedu kratičkou noticku. Kolega s mým tátou měli jet na služební cestu. Stačil jediný pohled z okna na podmračenou oblohu, kolega prohlásil: “bude pršet…“ a nejelo se nikam!
Auto jsem v roce 1998 koupil se 76.000 km, nyní je ujeto celkem 121.000. Jedná se o černou metalízu, motor 12 válců, objem 4.988 cm3, 295 koní, 450 Nm, provedení 850i. Kupé 2+2, černá kůže, automat. Hmotnost 2.000 kilo. Nikdy jsem neměl pochopení pro kolegy motoristy, kteří svým miláčkům dávali jména. V celé historii jsem také žádnému svému autu žádné jméno nedal. Až na tohle mastodontní BMW. Říkám mu Bismarck, podle legendární německé bitevní lodi. Má podobnou hmotnost, podobnou sílu a podobnou spotřebu. O té se teď také zmíním. Všechny čtenáře – ekology preventivně žádám, aby si šli namočit kapesník a umístili si jej na čelo. To abyste se pak nerozčilovali, že jsem Vás nevaroval... Už? Takže, benzínu spotřebujete při ustálené rychlosti do 120 km/h a za použití tempomatu kolem 12 až 13 litrů. Ne, ještě není chvíle pro tvrzení, že to není až zas tak hrozné. Ve městě se tempomat věru moc použít nedá, takže spotřeba se nám sune nahoru na 25 litrů. Tedy, v letních měsících. V zimě je to trošku horší. To jsme na 28 a pořád to ještě není maximální možná spotřeba, ta dále stoupá se stoupajícím apetitem šlapat na plynový pedál... V hlavičce recenze uvádím průměrnou spotřebu 26 litrů, což je údaj dlouhodobého měření z análů palubního počítače. Dále výrobce udává, že je nutno počítat s vyšší spotřebou oleje, tak litr na 1.000 km. Já změřil jiný údaj. Asi 3 litry na 1.000. Inu, Bismarck… Malá historka na závěr tohoto odstavce. Byl jsem jednou u benzínky, bral plnou, tj. 95 litrů, a něco oleje. Když jsem platil asi tak 3.500 korun, tak si paní u kasy překontrolovala správnost desetinné čárky v součtu, vyklonila se z pokladny a tipovala, s kterým náklaďákem jsem se tak „rozšoupl“. Když zjistila, jak se věci mají, kroutila hlavou a směrem ke kolegyni utrousila: “za tydle peníze jezdíme se starym na tejden s plnou penzí do Jižních Čech na dovču!“
Design:
Karoserie a interiér. Až doteď jsem byl hodně kritický. A jsem rád, že v tomto odstavečku se to změní. Nedávno mě navštívil kolega – BMW fanatik, s novou pětkou, který kdysi tohle auto měl. Vyžádal si klíče, posadil se, nasál – ona osmička je i po pachu nezaměnitelné auto, a řekl větu, kterou někdo možná hned napoprvé nepřenese přes srdce (a pokud se Vám to nestane ani napodruhé nebo vůbec, pak to prostě berte s nadsázkou): “850ka byl poslední pěknej bavorák“... Ano, 850ka je krásná a dodnes noblesní. Elegantní linie velmi dlouhého a nízkého auta je zdůrazněna bočním prolisem, který se prohlubuje v oblasti blatníků a opticky zvětšuje jejich vystoupení z karoserie. Přední čelo (a nutno dodat, v klidovém stavu) je velmi nízké díky absenci hlavních světlometů (součinitel odporu vzduchu je jen 0.29). Ty jsou řešeny na tehdejší dobu (vynuceně) módním vyklápěním. V případě popisovaného vozu je přední maska doplněna ještě o tuningový originální CSi nárazník se spojlerem, které dávají autu agresivnější výraz. Dalšími doplňky jsou pak menší kapkovitá zrcátka na dvojici vzpěr, prahová lišta, zadní nárazník a křídlo. Velmi efektní je také v letních měsících zapuštění všech 4 bočních oken do karoserie, ovládaných z místa řidiče. Okna jsou bezrámová, navíc chybí „B“ sloupek, takže po zajetí oken se otevře do auta obrovský otvor od „A“ sloupku po „C“ a vynikne nepřerušovaná křivka oblouku střechy. Tomuto prvku jsem věnoval pár samostatných fotek v galeri. Kola jsou Alpina, 18ti palcová, límce vytažené až po lemy blatníků. Interiér snese dodnes nároky na moderní design, snad jen volant by mohl být menší a se silnějším věncem. Kontrolky jsou bez vyjímky podsvíceny oranžovou barvou. Poslední postřeh v této části bych věnoval servomotorkům v elektrických systémech vozu. Ve své době se tradovalo, že žádné jiné auto jich nemá tolik. Nechci je vyjmenovávat, jen čtenáře upozorním na mile praktický dopad. U jiného auta vytáhnete klíčky ze zapalování a auto ztichne. Osmička bude ještě dobrých 30 sekund bzučet na několika různých frekvencích, cvakat a jinak se zvukově projevovat, než se doopravdy odmlčí a usne…
Výbava:
na svou dobu kompletní :))
Výkon motoru a jízdní vlastnosti, brzdy:
Nejen motor, ale vlastně celé auto se dá imaginárně v podélném směru přeříznout na dvě poloviny. Fakt! A každá z těch půlek má svůj šestiválec, svou řídící jednotku, výfukové potrubí a v zadním kufru i svůj vlastní akumulátor. Až si říkáte, jak musí nebo museli být výrobci aut z Mnichova sofistikovaní, že ze dvou aut složí jeden dvanáctiválcový klenot. No ale popravdě, soudruzi z Německa udělali někde chybu. Stává se totiž, že motor před nastartováním občas přechází do nouzového režimu provozu jen šesti válců. Tento stav má i své avízo v podobě traumatizující oranžové kontrolky na palubní desce s tajemnou zkratkou EML (elektronische motor leistung). K tomu dochází buď zcela nahodile, problém je v řídící jednotce (ale nikoli za jízdy), nebo když neznáte jednu důležitou zásadu. 850ka se nesmí odpojit od akumulátorů! Dojde tím k vynulování řídící jednotky převodovky a k bezpečnostnímu, automatickému, odpojení poloviny válců. Nu, stalo se mi to, a musím mít zásadní výhradu. A to, že servis BMW v Brně nebyl schopen tento problem odstranit. Pomohlo až překódování jednotky v Bosch servisu. Když už ale všech 12 válců pracuje, je to zase pohlazení. Motor má plochou výkonovou křivku téměř od volnoběžných otáček. Vážně, skoro nepřeháním. Pokud necháte řadit převodovku v režimu Ekonomik ( :)) ), pak k řazení převodových stupňů dochází při 2.500 otáček. Hluk a vibrace žádné. Zátah slušný, pocit z většího závodění Vám ale ubírá automat a velká hmotnost osmičky. Ona je to totiž vlastně sedmička s karoserií kupé namísto sedan. Jen je kratší, nižší a širší. A podobné je i svezení. Pohodlné, rychlé, ale nejlíp po rovince. Od roku 1992 se na trhu objevilo sportovnější 850 CSi s 380 koňmi výkonu
Spolehlivost a provozní náklady. Největším problémem je již zmiňovaná trucovitost chodu všech 12 válců najednou. Vůbec, elektrický systém je zřejmě největší slabinou auta. Je to asi dáno jeho složitostí a množstvím el. součástek, které mohou být zdrojem poruchy. Vždyť jen na jednom světlometu spolu s blinkrem je dohromady 6 žárovek! Další potíže jsem měl s benzínovými pumpami, kódováním rádia, senzorem tlaku servokapaliny, o vagónu žárovek ani nemluvě. Poměrně krátký je interval výměny brzdových destiček, to pro vysokou brzděnou hmotnost. Jen jednou jsem zkusil ušetřit na neoriginálních destičkách a vřele nedoporučuji, pak totiž Bismarck dokonce i brzdil se setrvačností svého námořního jmenovce! Samostatnou kapitolou je průsak kapalin a spotřeba oleje. Ještě závěrem vysypu z rukávu poslední příhodu. Onehdy se přiblížila chvíle pro výměnu zapalovacích svíček. V originálním servisu je měli nepěkně předražené, vyrazil jsem tedy do specializované, nicméně levnější prodejny elektrických součástek. Prodavač se chvíli tvářil ustaraně. Měl pochybnosti o skladových zásobách požadovaného typu. „Podíváme se do systému“ řekl a jal se žhavit své PC. Po chvíli se rozzářil a sdělil mi:“ale ano, mám jich skladem bohatě, dokonce 10 kusů!“ Pozorný čtenář jistě vytušil, že z této informace jsem měl radost přibližně o 20 procent menší, nežli pan prodavač…
Převodovka:
Převodovka je automatická, čtyřstupňová. S ohledem na věk nenajdete žádné plus – minus na volantu, natož nějaká pádla pod volantem. Je ale možné pákou volit i manuálně 1, 2, 3.
Podvozek:
Jako klasický bavorák je 850ka autem s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Nikdy jsem se nedostal do natolik extrémní situace, abych mohl tvrdit, jak se auto chová při ztrátě adheze. Možná je to i firemním sloganem, že auto má mít rychlejší podvozek, než motor. K faktům - literatura hovoří logicky o nedotáčivosti. Co ale okomentovat mohu, je chování a použitelnost resp. nepoužitelnost auta v zimě. Na ujetém sněhu nebo ledovce nemáte šanci se s širokými pneumatikami (245/40/18 vpředu, 285/35/18 vzadu) skoro ani rozjet. Kola se samozřejmě ihned protáčejí, ale co je nejhorší, v rozjetí samotném Vám zabrání následně kontrola prokluzu kol ASC+T, která v podstatě odpojí výkon motoru na zadní nápravu. Jediným lékem je pak vypnutí této funkce a její přiřazení až ve chvíli, kdy je auto v pohybu. O nějakém vyjíždění zasněženého kopce už nemůže být vůbec řeči, tam jste odkázání na hbitost silničářů. V ostatních měsících je vše bez výhrad.
Potěšilo mě:
BMW 850i není auto na každý den. Je drahé na provoz, nepraktické, ve městě trochu nemotorné. Možná jednou bude ceněným veteránem pro celkově malou výrobní sérii. Ale hlavně. Bylo to, je, a myslím, že i bude, elegantní a krásné auto! A proto má, a ještě dlouho bude mít, své místo v mé garáži..!
Mezi jeho silné stránky tedy patří:
- image
- nepřehlédnutelnost
- pohodlnost na delších cestách
- unikátnost (díky velmi omezené výrobní sérii potenciálně atraktivní veterán)
Naštvalo mě:
Vyloženě mě nenaštvalo nic. Jen jsem zmínil některé negatívní zkušenosti a tak ke slabým stránkám patří:
- spolehlivost
- spotřeba paliva
- spotřeba oleje
- spotřeba brzdových destiček
- spotřeba duševních sil při opravách
Úpravy vozu:
Auto má originální optotuning od BMW a Alpiny. Přední nárazník se spojlerem je z typu CSi. Dále zrcátka, prahy, "difuzor", zadní křídlo a 18" kola Alpina
Plánované úpravy vozu:
nechal jsem opravit origo elektrony Alpina. Mají nový lak a na jaře je obuju. O této eventualitě budu informovat vč, fotodokumentace!
Videa
Galerie
Komentáře
komentovat mohou pouze registrovaní uživatelé
zobrazit starší komentáře
187.
komentar
zip2016
1.2.2012 09:43:42 Reagovat
Kdyby měl někdo chuť a čas se seznámit se sankcemi za přestupky v provozu, tak tady máte odkaz na platné znění zákona 361/2000 Sb., včetně poslední noveli. Přestupky a sankce jsou v § 125 c.
188.
komentar
Thomasino
1.2.2012 14:38:27 Reagovat
Nazdar ZIPe, nestraš nás pořád. To by nás nejdříve museli chytit a pak budeme diskutovat, jestli se jedná ve své podstatě o přestupek či nikoli
Ono jen mírné překročení rychlosti na přehledném a rovném úseku silnice ještě není přestupkem, ikdyž si policajti myslí že ano a rádi pak kasírují na místech jako je začátek či konec obca apod 
Však víš, už jsem to řešili... Jen se člověk nesmí nechat jebat
Ale někdy rád mrknu. Snažím se většinou vejít do prvního limitu, tedy v obci do 20-ti navíc a mimo obec do 30-ti navíc. Ale někdy je to vážně problém
Třeba na pěkné otevřené okresce... Tam ti pak nestačí ani ten druhý limit do 50-ti navíc 

189.
komentar
Thomasino
1.2.2012 14:45:10 Reagovat
Viz. tvé vysvětlení výše k oknům. To že to "ohrožuje bezpečnost silničního provozu" sice mohou policajti zkoušet na kdekoho, ale tohle neohrožuje bezpečnost, je to spíše na posouzení správního orgánu či následně soudu, pokud se nenecháš na tohle ukecat. Takže z mého pohledu nemůže být o nějakém odtažení ani řeč, maximálně o zanechání odstaveného vozidla na bezpečném místě či sundání folií na místě
Dobrý právník tě z toho vyseká celkem jednoduše a více jak malá pokuta to nebude. Ale samozřejmě folie pak musíš sundat
Je teda pravda, že Mojito je má už hodně tmavé, já jen o chlup, ale měříkem taky asi neprojdu 
Pokud to budou řešit flastrem do 2000 Kč na místě, tak to je asi rozumné řešení a proti tomu bohužel není moc co namítat 
Ikdyž máme atest že je vše dle zákona. Ale také se tomu říká něco jako "uvedení v omyl" (ty žiješ v dobré víře že je vše jak má být) a ne vždy neseš právní důsledky za chyby někoho jiného 

Ale Mojito to asi neokecá ani omylem...
190.
komentar
zip2016
1.2.2012 15:01:38 Reagovat
Tak s tím odtažením jsem to myslel tak, že policie má dnes pravomoc nechat vozidlo odtáhnout, popřípadě ti nařídit návštěvu STK, kde by ti mohli, na základě překročeného zatmavení oken, sebrat známky a pozbyl by si technickou. Jestli to přímo ohrožuje nebo ne je stejně diskutabilní, jako třeba nesvítící levé přední světlo, nebo rozbité čelní okno. Rozhodně když tě nebudou chtít pustit dál, tak stejně neodjedeš i když budeš mít právníka v autě. Můžeš si tak maximálně stěžovat, ale to je tak všechno. Další věc je, že pokud jsi s autem v takové podobě, v jaké tě zastaví a budou "jebat", prošel technickou kontrolou, tak je částečně zodpovědný i technik, který ti tu technickou dal, ale je nesmysl se na něj obracet a žádat např. sankci pro něj, protože ty jsi v tu chvíli řidič a pokud auto nesplňuje podmínky, tak s ním nesmíš vyjíždět na komunikaci. Pokud by si chtěl namýtat, že nejsi schopný propustnost oken změřit, tak je to opět tvá chyba. Tvou povinností je užít vozidlo technicky způsobilé a pokud máš k vozidlu nějakou pochybnost, je jasné, že je rozumnější si za volant nesedat. Je to asi tak stejné, jako když půjčíš auto někomu, kdo nemá ŘP a pak se budeš bránit tím, že sis myslel, že řidičák vlastní.
191.
komentar
zip2016
1.2.2012 15:04:07 Reagovat
Jo a ještě něco:
Já přeci nijkoho nestraším, já se jen pokouším poskytnout informace. Sám dobře vím, že jsou na silnicích horší nešvary, než tmavá okna a propadlé lékárničky!! :-)
192.
komentar
Thomasino
1.2.2012 16:39:11 Reagovat
Však já to strašení taky myslel ze srandy, vím že ty jsi v pohodě 
S tím odtažením máš asi pravdu, vždycky prostě záleží na koho narazíš, jakou bude mít náladu a jak se k němu budeš chovat (ale taky mu můžeš pohrozit tím, že ho zažaluješ pokud ti způsobí finanční újmu za to, že zbytečně zneužíval své pravomoci a jednal v rozporu se zákonem - pouze v krajních případech pokud si je člověk jistý svojí pravdou a policajt zbytečně prudí). Proto je lepší být v klidu, být přátelský (ale zase ne moc) a hned neprudit. Ale taky se nenechat prudit, pokud narazíš na vola co se špatně vyspal...
193.
komentar
mojito
1.2.2012 20:38:04 Reagovat
zip - díky za info,nechám to na autě d konce dubna a pak asi přední sundám,nebo počkám na první ,,zjebání,, od příslušníků 
thomasino - zas až tak tmavý to nemám
194.
komentar
Thomasino
1.2.2012 22:25:48 Reagovat
Mojito, no mít to ještě o stupeň tmavší, tak nejenom že nebude vidět dovnitř, ale už nebude vidět ani ven !! 


196.
komentar
Thomasino
1.2.2012 22:42:39 Reagovat
Nepřeháním. O stupeň tmavší jsou již jen slepecké brýle co přes ně není vidět ven 
197.
komentar
mojito
1.2.2012 23:06:35 Reagovat
Ale já mám třetí nejtmavší,to tak hrozný není!
na tento komentář reagoval: Thomasino
198.
komentar
Thomasino
1.2.2012 23:13:01 Reagovat
reakce na komentář: Vytvořeno: 1.2.2012 23:06:35 -
mojito zobrazit
Ale já mám třetí nejtmavší,to tak hrozný není!
Chápu že si to už tak nepamatuješ, ale pokud vím, tak z pěti možností co tam mají vystavené a nalepené folie na skle máš tu druhou nejtmavší a povolená je jen ta nejsvětlejší a správně jen za předpokladu, že nemáš tónované sklo z výroby, což má dnes asi 95% aut 

199.
komentar
mojito
1.2.2012 23:22:09 Reagovat
Jak to víš,že mám druhou?Abych byl upřímný,nevsadil bych si na sebe ani pětník,že mám já pravdu..zkrátka si to možná už nepamatuju
na tento komentář reagoval: Thomasino
200.
komentar
Thomasino
1.2.2012 23:30:12 Reagovat
reakce na komentář: Vytvořeno: 1.2.2012 23:22:09 -
mojito zobrazit
Jak to víš,že mám druhou?Abych byl upřímný,nevsadil bych si na sebe ani pětník,že mám já pravdu..zkrátka si to možná už nepamatuju
Protože já mám tu třetí, prostřední možnost z těch pěti a ta je o jedno nad druhou folií, co jsem zvažoval nejdříve a byla o jedno více než je povolené. Ta povolená byla úplně dole. A ta nejtmavší nahoře na tom skle se vzorky byla už jen pro zadní okna přes co není vidět 

Takže z těch pěti co dělají musíš mít tu druhou nejtmavší
Ikdyž to občas vypadá, jako by jsi tam měl tu nejtmavší na pátý dveře 
Já mám tu co máš ty jako pruh nahoře na předním skle.
201.
komentar
mojito
1.2.2012 23:33:42 Reagovat
Tak ti to budu věřit.
Už mám za sebou nákup 4 ks dálničních známek,ještě jedna nás čeká.Hrůůůůza 
202.
komentar
Thomasino
1.2.2012 23:34:47 Reagovat
A mě jsi taky koupil? Já ještě nemám a při těch tvých kusech se to u tebe ztratí 

To víš, dlouhodobý pronájem G11 a flešky něco stojí 
203.
komentar
feferonka
2.2.2012 15:00:27 Reagovat
A to je další věc, která mě poslední dny rozhodila....Proč ti kreténi neprodávají DZ na půl roku?????????????????????????????
Protože si to dobře spočítali, zmetci!! Spousta lidí (zazimovaná auta) by tu půlroční totiž využila.Dobytci to sou.
Thomasino, máš pravdu, máme druhou nejtmavší.
PS: všem se dnes omlouvám za mé feferonkovské reakce... 
204.
komentar
Thomasino
2.2.2012 17:26:21 Reagovat
No když si to nepamatuje Mojito, tak ještě že má nás dva
Teda hlavně tebe, samozřejmě...
posledni
205.
komentar
mojito
2.2.2012 17:34:56 Reagovat
thomasino - a víš jak nabíhají úroky i při malém dluhu a kolik stojí skladování polarizačního filtru ve vytápěné místnosti a to zvlášť v těchto mrazech!
Příhlásit se přes facebook
registrovat
Podobné vozy uživatelů
Články
BMW M5 vs Nissan GT-R – Autocar vs Chris on cars
Srovnání teoreticky nesrovnatelného – übersportovní monstrum s übersedanoidním monstrem. Hoši z Autocaru a následně i Chris Harris vzali obě auta a zkusili přijít na to, které je lepší. Respektive jak moc se M5 dokáže všemocnému GT-R přiblížit. 16.2.2012
BMW M Performance – smysl eMka v dieselu
Také jste se křižovali, když se objevily první zprávy o BMW M550xd? Také jste si klepali na čelo, když BMW vyrukovalo se zprávami o X6 M diesel? Také jste si trochu oddechli, když nakonec řekli, že půjde jen o novou značku, nikoli přímé prznění bájné divize Motorsportu? Prezident BMW M GmbH Dr. Friedrich Nitschke vám vysvětlí, jak se věci opravdu mají. 23.1.2012
G-Power M5 Hurricane RR – jak chutná 357 km/h
K už tak dost silnému pětilitrovému V10 přidali hoši od G-Power ne jeden, ale hned dva kompresory a vymáčkli z něj šílených 750 koní. Díky tomu teď můžete alespoň zprostředkovaně poznat, jak chutná 357 km/h na Autobahnu. 20.1.2012
BMW M5 vs BMW S1000RR – souboj na trati
Je rychlejší auto nebo motorka? Tahle věčná otázka má další nápovědu v podobě souboje dvou BMW na trati Cadwell Park. A odpověď jako vždy zní – záleží na trati a podmínkách. Kdo měl ale navrch tentokrát? 19.12.2011
zobrazit starší komentáře
Kdyby měl někdo chuť a čas se seznámit se sankcemi za přestupky v provozu, tak tady máte odkaz na platné znění zákona 361/2000 Sb., včetně poslední noveli. Přestupky a sankce jsou v § 125 c.
Nazdar ZIPe, nestraš nás pořád. To by nás nejdříve museli chytit a pak budeme diskutovat, jestli se jedná ve své podstatě o přestupek či nikoli
Ono jen mírné překročení rychlosti na přehledném a rovném úseku silnice ještě není přestupkem, ikdyž si policajti myslí že ano a rádi pak kasírují na místech jako je začátek či konec obca apod 
Však víš, už jsem to řešili... Jen se člověk nesmí nechat jebat
Ale někdy rád mrknu. Snažím se většinou vejít do prvního limitu, tedy v obci do 20-ti navíc a mimo obec do 30-ti navíc. Ale někdy je to vážně problém
Třeba na pěkné otevřené okresce... Tam ti pak nestačí ani ten druhý limit do 50-ti navíc 

Viz. tvé vysvětlení výše k oknům. To že to "ohrožuje bezpečnost silničního provozu" sice mohou policajti zkoušet na kdekoho, ale tohle neohrožuje bezpečnost, je to spíše na posouzení správního orgánu či následně soudu, pokud se nenecháš na tohle ukecat. Takže z mého pohledu nemůže být o nějakém odtažení ani řeč, maximálně o zanechání odstaveného vozidla na bezpečném místě či sundání folií na místě
Dobrý právník tě z toho vyseká celkem jednoduše a více jak malá pokuta to nebude. Ale samozřejmě folie pak musíš sundat
Je teda pravda, že Mojito je má už hodně tmavé, já jen o chlup, ale měříkem taky asi neprojdu 
Pokud to budou řešit flastrem do 2000 Kč na místě, tak to je asi rozumné řešení a proti tomu bohužel není moc co namítat 
Ikdyž máme atest že je vše dle zákona. Ale také se tomu říká něco jako "uvedení v omyl" (ty žiješ v dobré víře že je vše jak má být) a ne vždy neseš právní důsledky za chyby někoho jiného 

Ale Mojito to asi neokecá ani omylem...
Tak s tím odtažením jsem to myslel tak, že policie má dnes pravomoc nechat vozidlo odtáhnout, popřípadě ti nařídit návštěvu STK, kde by ti mohli, na základě překročeného zatmavení oken, sebrat známky a pozbyl by si technickou. Jestli to přímo ohrožuje nebo ne je stejně diskutabilní, jako třeba nesvítící levé přední světlo, nebo rozbité čelní okno. Rozhodně když tě nebudou chtít pustit dál, tak stejně neodjedeš i když budeš mít právníka v autě. Můžeš si tak maximálně stěžovat, ale to je tak všechno. Další věc je, že pokud jsi s autem v takové podobě, v jaké tě zastaví a budou "jebat", prošel technickou kontrolou, tak je částečně zodpovědný i technik, který ti tu technickou dal, ale je nesmysl se na něj obracet a žádat např. sankci pro něj, protože ty jsi v tu chvíli řidič a pokud auto nesplňuje podmínky, tak s ním nesmíš vyjíždět na komunikaci. Pokud by si chtěl namýtat, že nejsi schopný propustnost oken změřit, tak je to opět tvá chyba. Tvou povinností je užít vozidlo technicky způsobilé a pokud máš k vozidlu nějakou pochybnost, je jasné, že je rozumnější si za volant nesedat. Je to asi tak stejné, jako když půjčíš auto někomu, kdo nemá ŘP a pak se budeš bránit tím, že sis myslel, že řidičák vlastní.
Jo a ještě něco:
Já přeci nijkoho nestraším, já se jen pokouším poskytnout informace. Sám dobře vím, že jsou na silnicích horší nešvary, než tmavá okna a propadlé lékárničky!! :-)
Však já to strašení taky myslel ze srandy, vím že ty jsi v pohodě 
S tím odtažením máš asi pravdu, vždycky prostě záleží na koho narazíš, jakou bude mít náladu a jak se k němu budeš chovat (ale taky mu můžeš pohrozit tím, že ho zažaluješ pokud ti způsobí finanční újmu za to, že zbytečně zneužíval své pravomoci a jednal v rozporu se zákonem - pouze v krajních případech pokud si je člověk jistý svojí pravdou a policajt zbytečně prudí). Proto je lepší být v klidu, být přátelský (ale zase ne moc) a hned neprudit. Ale taky se nenechat prudit, pokud narazíš na vola co se špatně vyspal...
zip - díky za info,nechám to na autě d konce dubna a pak asi přední sundám,nebo počkám na první ,,zjebání,, od příslušníků 
thomasino - zas až tak tmavý to nemám
Mojito, no mít to ještě o stupeň tmavší, tak nejenom že nebude vidět dovnitř, ale už nebude vidět ani ven !! 


Nepřeháním. O stupeň tmavší jsou již jen slepecké brýle co přes ně není vidět ven 
Ale já mám třetí nejtmavší,to tak hrozný není!
na tento komentář reagoval: Thomasino
Ale já mám třetí nejtmavší,to tak hrozný není!
Chápu že si to už tak nepamatuješ, ale pokud vím, tak z pěti možností co tam mají vystavené a nalepené folie na skle máš tu druhou nejtmavší a povolená je jen ta nejsvětlejší a správně jen za předpokladu, že nemáš tónované sklo z výroby, což má dnes asi 95% aut 

Jak to víš,že mám druhou?Abych byl upřímný,nevsadil bych si na sebe ani pětník,že mám já pravdu..zkrátka si to možná už nepamatuju
na tento komentář reagoval: Thomasino
Jak to víš,že mám druhou?Abych byl upřímný,nevsadil bych si na sebe ani pětník,že mám já pravdu..zkrátka si to možná už nepamatuju
Protože já mám tu třetí, prostřední možnost z těch pěti a ta je o jedno nad druhou folií, co jsem zvažoval nejdříve a byla o jedno více než je povolené. Ta povolená byla úplně dole. A ta nejtmavší nahoře na tom skle se vzorky byla už jen pro zadní okna přes co není vidět 

Takže z těch pěti co dělají musíš mít tu druhou nejtmavší
Ikdyž to občas vypadá, jako by jsi tam měl tu nejtmavší na pátý dveře 
Já mám tu co máš ty jako pruh nahoře na předním skle.
Tak ti to budu věřit.
Už mám za sebou nákup 4 ks dálničních známek,ještě jedna nás čeká.Hrůůůůza 
A mě jsi taky koupil? Já ještě nemám a při těch tvých kusech se to u tebe ztratí 

To víš, dlouhodobý pronájem G11 a flešky něco stojí 
A to je další věc, která mě poslední dny rozhodila....Proč ti kreténi neprodávají DZ na půl roku?????????????????????????????
Protože si to dobře spočítali, zmetci!! Spousta lidí (zazimovaná auta) by tu půlroční totiž využila.Dobytci to sou.
Thomasino, máš pravdu, máme druhou nejtmavší.
PS: všem se dnes omlouvám za mé feferonkovské reakce... 
No když si to nepamatuje Mojito, tak ještě že má nás dva
Teda hlavně tebe, samozřejmě...
thomasino - a víš jak nabíhají úroky i při malém dluhu a kolik stojí skladování polarizačního filtru ve vytápěné místnosti a to zvlášť v těchto mrazech!
BMW M5 vs Nissan GT-R – Autocar vs Chris on cars
Srovnání teoreticky nesrovnatelného – übersportovní monstrum s übersedanoidním monstrem. Hoši z Autocaru a následně i Chris Harris vzali obě auta a zkusili přijít na to, které je lepší. Respektive jak moc se M5 dokáže všemocnému GT-R přiblížit. 16.2.2012
BMW M Performance – smysl eMka v dieselu
Také jste se křižovali, když se objevily první zprávy o BMW M550xd? Také jste si klepali na čelo, když BMW vyrukovalo se zprávami o X6 M diesel? Také jste si trochu oddechli, když nakonec řekli, že půjde jen o novou značku, nikoli přímé prznění bájné divize Motorsportu? Prezident BMW M GmbH Dr. Friedrich Nitschke vám vysvětlí, jak se věci opravdu mají. 23.1.2012
G-Power M5 Hurricane RR – jak chutná 357 km/h
K už tak dost silnému pětilitrovému V10 přidali hoši od G-Power ne jeden, ale hned dva kompresory a vymáčkli z něj šílených 750 koní. Díky tomu teď můžete alespoň zprostředkovaně poznat, jak chutná 357 km/h na Autobahnu. 20.1.2012
BMW M5 vs BMW S1000RR – souboj na trati
Je rychlejší auto nebo motorka? Tahle věčná otázka má další nápovědu v podobě souboje dvou BMW na trati Cadwell Park. A odpověď jako vždy zní – záleží na trati a podmínkách. Kdo měl ale navrch tentokrát? 19.12.2011
profil majitele vozu
Informace o vozidle
| Vlastním od - do | 1.6.1998 - dodnes |
|---|---|
| Rok výroby | 1991 |
| Hodnota vozu | |
| Stav tachometru | 120 000 (15.11.2010) km |
| Typ karoserie | coupé |
| Značka | BMW |
| Model | Řada 8 |
| Barva | černá |
| Motor | vidlicový |
| Uložení motoru | vpředu podélně |
| Počet válců | 12 |
| Počet ventilů | 24 |
| Variabilní časování ventilů | ne |
| Palivo | benzin |
| Objem | 4 988 ccm |
| Výkon | 220 kW |
| Točivý moment | 450 Nm |
| Zrychlení 0-100 | 6.8 s |
| Max. rychlost | 250 km/h |
| Počet rychlostí | 4 |
| Převodovka | automatická |
| Poháněná kola | zadní |
| Diferenciál | běžné |
| Reálná spotřeba | 25.0 l na 100km |
| Hmotnost | kg |
| Počet sedadel | 4 |
| Počet dveří | 2 |
| Objem zavazadlového prostoru | - l |
| Vloženo | 30.11.-0001 |
| Změněno | 21.11.2011 |

Bazar
0

zipe,jaký jsou min.a max pokuty za ty zatmavený okna?Dá se to nějak obejít?
Mojito, momentálně ti nejsem schopen říct nic konkrétního, protože my ten měřák nemáme a tudíž tohle ani neřešíme, ale s dopravákama jsem celkem v kontaktu, takže ti to zjistím.
Nicméně podle mě, by to ale mělo být stejný jako špatný technický stav, který přímo ohrožuje bezpečnost silničního provozu. Konkrétně § 5 odst. 1 písm. a) z.č. 361/2000 Sb který zní:
Řidič je kromě povinností uvedených v §4 dále povinen užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem.
V přípdě že závada (stav) vozidla přímo ohrožuje bezpečnost provozu, což u špatného výhledu z vozidla nastává, tak by mělo dojít k odstavení vozidla a věc by se měla oznámit správnímu orgánu k projednání.
Při takovím jednání se řidič dopouští přestupku dle § 125c odst. 1 písm. a) bod 3 z.č. 361/2000 Sb., kde se praví:
Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že v provozu na pozemních komunikacích řídí vozidlo, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
A za toto náleží sankce dle § 125c odst. 4 písm. d) z.č. 361/2000 Sb. : od 5 000 Kč do 10 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a), e) bodů 2 až 4, písm. f) bodů 2, 7, 10 a 11, písm. j) a podle odstavce 2 z.č. 361/2000 Sb.
Takže, když to shrnu, tak ti za okna hrozí zablokování vozidla, se kterým se z místa dostaneš pouze na odtahovce a poté pokuta 5 - 10 tis. od správního orgánu. Body ti neřeknu, ty nemůžu najít. Ale věřím tomu, že spousta kolegů by to řešilo na místě pokutou do 2 000,- Kč, což je asi pro řidiče lepší, ale pro policistu to znamená zneužití pravomoci úřední osoby.
Pokud máš folie, tak se to možná dá obejít tak, že je na místě sundáš a budeš dělat naštvanýho na firmu, která ti to instalovala a pak je zažaluješ, za to, že to udělali v rozporu se zákonem. Třeba ti na to policajt skočí a nechá tě být s tím, že už seš vytrestanej dost. :-)