foto Driversweb.cz

Lotus Elise Club Racer – jak udělat lehké ještě lehčím

Datum článku: 22.2.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Lehké jako pírko a ještě lépe ovladatelné – Colin Chapman by měl radost.

Lotus reaguje na kritiku vyšší hmotnosti svých nových plánovaných modelů uvedením ultralehké hardcore verze současné Elise. Elise zhubla o nenápadných 24 kg zejména díky odlehčené baterii (5,4 kg) a odstranění látkové střechy (5,9 kg). Dále byla odlehčeny sedačky, odstraněn byl řidičův i spolujezdcův airbag, centrální zamykání, radio a reproduktory, koberečky, opěrka nohy pro spolujezdce a zástěrky u kol. Club Racer byl zbaven další části hlukové izolace, což pomohlo váze i zvuku v interiéru, a u Lotusu zašli dokonce tak daleko, že (stejně jako Porsche 911 GT3) vyměnili klasické znaky Lotus za pouhé nálepky, čímž ušetřili poctivých 60 g. Výkon motoru 1.6 zůstal nezměněn, ačkoliv si můžete přiobjednat Club Racer Power Pack, který vám přinese zvýšení výkonu o mocných 5 koní (ze 134 na 139). Za největší změnu u Lotusu považují přidání Sportovního módu k Dynamic Performance Managementu ovládajícímu nastavení podvozku a dalších komponent (diferenciál, trakce, stabilizace, ABS a další) a přidání nastavitelné rozpěrné tyče vpředu. Cílem je zabránit nedotáčivosti a "dovolit řidiči více kontroly nad vozem než zasáhnou elektroničtí pomocníci". Elise Club Racer bude dostupný v šesti barvách a dostane kola s novým designem, jež vidíte na snímcích. Skvělé je i to, že za "méně auta" zaplatíte i méně peněz, Club Racer bude na ostrovech stát o 600 liber (cca 18.000 Kč) méně než Elise S.

Názor Driverswebu: Celkový rozsah úprav a úspora 24 kg může působit spíše komicky, ale nám se líbí jejich odhodlání a důraz na detail. Snad to není jen póza, ale důkaz, že u Lotusu nezapomněli, odkud vzešli a na čem vždy stavěli.

Galerie

Komentáře