foto Driversweb.cz

Peugeot 508 GT 2.0 BlueHDi EAT8 – výstřednost, která funguje

Datum článku: 6.6.2019 | Autor textu: Filip Toužimský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Spaceback, sportback, fastback, někdy jsou sportovnější na papíře než ve skutečnosti, vesměs jde stále o konvenční karoserie s placebo efektem výjimečnosti. Teď přichází nová 508, která tu výjimečnost minimálně z části zhmotňuje, stačí to?

Široká a přitom nízká karoserie s bezrámovými okny není typickým znakem sedanů/liftbacků střední třídy. Ryzí výjimečnost 508 jde ale dál a do usedlé třídy vnáší bezrámová okna, atypické kly zaseknuté v předním nárazníku až téměř k „lízátku“ a tmavé pozadí zadních svítilen splývající v jeden tmavý pruh. Víc extravagance už se na jedno auto zkrátka nevejde.

 

Nejen zevnějškem se 508 vymyká zaběhlým pravidlům třídy. Neokoukaná jednoduchá architektura přístrojové desky dbá na funkčnost a styl. Stačí si sednout do kožených sedaček z kůže nappa, pohladit texturu dekoru z pravého dřeva nebo všech kovových prvků či detailů a člověku se z tak příjemného prostředí ani nechce vystupovat. Tady se na materiálech rozhodně nešetřilo. Dojem prémiovosti podtrhuje i výborný zvuk reproduktorů FOCAL, přístrojový štít i-Cockpit nebo armáda vyspělých asistentů, například radarový tempomat, asistent jízdy v pruhu nebo dokonce night vision.

Stále se nemohu zbavit dojmu, že posez za malým dvouramenným volantem je poněkud kompromisní. Musím si jej stále nastavovat níže, než by mi bylo příjemné, a to i navzdory tomu, že Peugeot i-Cockpit posadil výš nad hranu přístrojové desky. Vedle elegance a stylu se nezapomnělo ani na praktičnost. Odkládacích přihrádek je spousta, vč. praktické na telefon na středové konzole. I Matějův „baristický test“ by 508 prošla bez ztráty kytičky. Jak je to ale s motorizací? Dokáže diesel držet laťku se zbytkem auta?

 

Ačkoliv byste pod karoserií „fastback“ pravděpodobně čekali nějaký velkoobjemový benzin, tak naftový čtyřválec s osmistupňovým automatem je v téhle třídě dost typická konfigurace. A vlastně proč také ne. Dvoulitrový diesel má dost síly i kultivovanosti a k dálničním přeletům vyššího managementu firmy zcela vybízí. S novým osmistupňovým automatem si skvěle notuje a počet převodů pomáhá držet motor v ideálním pásmu otáček v každé situaci. Převodovka řadí plynule a nechybí ani mód plachtění (vyřazování do neutrálu). I díky tomu se spotřeba drží bezpečně lehce nad 6 litry na 100 km, pokud tedy nestisknete tlačítko Sport.

 

Nová 508 se totiž ochotně vrhá do každé rychlejší zatáčky. Oblouk vykružuje se spolehlivou jistotou a přesností, malý volant tady navíc umocňuje agilitu podvozku. Tady ale limity zábavy za volantem končí a namísto hravosti očekávejte spíše společníka na dlouhé dálniční přesuny, kdy budete, za pomoci asistentů, ukrajovat stovky kilometrů s naprostou lehkostí.

Nová 508 přináší svěží vítr do střední třídy. Navíc aspiruje na všeuměla, který majitele bude bavit nejen vzhledem, ale i cestovními jízdními vlastnostmi. Bude radost se na něj dívat, ale zároveň s ním budete rádi jezdit. Asi největší úskalí bude cena, testovaný kousek si Peugeot cení na 1,2 milionu, a střídměji vybavené specifikace se jen těžko dostanou výrazněji pod milion korun…

Text: Filip Toužimský, Foto: Jiří Čermák

Líbilo se nám... Naštvalo nás...
+ vypadá skvěle - … který si Peugeot nechá řádně zaplatit
+ uvnitř prémiové materiály - pár detailů by ještě potřebovalo dotáhnout
+ nastavení podvozku  
+ skvělý mix vlastností, …  


  

 

Základní cena vozu

730 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

130 kW (177 koní) při 3 750 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 610 kg

Výkon/hmotnost

110 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,3 s

Max. rychlost

235 km/h

Převodovka

automatická, 8 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

 4,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

55 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

225/55 R18

Délka

4 750 mm

Šířka

2 079 mm

Výška

1 403 mm

Rozvor náprav

2 793 mm

Objem zavazadlového prostoru 

487 l

 

Galerie

Komentáře