foto Driversweb.cz

SsangYong Korando 1.5 GDI – korejské překvapení

Datum článku: 1.4.2020 | Autor textu: Matěj Slepička

SsangYong je zpět! A tentokrát už by nevyhrál soutěž o nejošklivější auto na roku, jako to dokázal kdysi s modelem Rodius. Tentokrát jde designově, technicky i technologicky o plně konkurence schopné auto. Na rozdíl od nich se ale za hezky vybavené Korando vejdete do částky 500 000kč. Stojí investice za to nebo budou ústupky kvůli ceně až moc velké?

Nasednutí do SsangYongu Korando mi připomnělo dobu znovuzrození korejských automobilek Kia a Hyundai v roce 2008. Tehdy přišly s modely i30 a Ceed, které nebezpečně šlapaly na paty zaběhlé evropské konkurenci a přitom cenově konkurovaly spíše autům o třídu nižší. Za několik dalších generací máme ale z korejského dua KIA/Hyundai další leadery trhu, ovšem také za adekvátní ceny, čímž vznikla na trhu obrovská díra mezi Dacii a čímkoliv dalším.

Přivítejte SsangYong Korando, auto které cenou začíná na částce 439 000 Kč a do 500 000 kč máte opravdu pěknou konfiguraci, jako my na fotkách. Za svoje peníze dostanete SUV o velikosti Karoqu nebo Tiguanu. Design po zkušenostech nesází na výkřiky módy a jde spíše cestou strohosti, ale i přesto umí překvapit hrou LED technologií na světlech i v interiéru.

 

Technologie

Je až překvapivé, že v autě téhle cenové kategorie dostanete velký dotykový displej, digitální přístrojový štít a systémy jako radarový tempomat nebo asistent jízdy v pruhu. Samozřejmě nemůžete čekat, že půjde o nejlepší systémy na trhu, svými zásahy jsou někdy trochu ospalé, jindy moc zbrklé, nicméně například pro dálniční využití použitelné určitě jsou.

Z řidičovy pozice vás určitě překvapí volant, který je tady větší, než je obvyklé. Nejspíš byste si toho nevšimli, ale při přesedání z auta do auta je patrné, že je volant oproti sedačce lehce vyosený. Díky velkému volantu ale vyosení nijak nebije do očí, i výhled na budíky je pořád bezproblémový.

 

 

Technika

Pod kapotou Koranda jsme měli motor 1.5 GDI s automatickou převodovkou. Motor s autem cvičí dostatečně důstojně, projev motoru s tlakem na plynový pedál přirozeně graduje a převodovka se umí opřít o točivý moment a zbytečně tak nepodřazovat. Motoru by pomohla rychlejší odezva na pedál plynu, nicméně Korandu svědčí stejně nejvíce pohodový styl jízdy. V tu chvíli i převodovka odemkne měnič točivého momentu a jízda hodně připomíná bezstupňovou převodovku. Na rozdíl od ní ale umí uzamknout převod při zrychlování.

Za jízdy vše šlape jako hodinky a vám ten projev každým kouskem připomíná zaběhlé korejské konkurenty. Tím chci říct, že auto typicky skvěle jede, ale poněkud odtažitě se řídí. Není to nic, na co byste si nezvykli, ale z auta to dělá spíše spotřebič na přepravu z bodu A do B než prostředek na radost z řízení. 

Jediné, co jde technice objektivně vytknout, je spotřeba paliva, kterou jde jen obtížně dostat pod 10l/100km a to je na parametry auta skutečně dost. Na druhou stranu se nám líbil ukazatel spotřeby paliva v litrech od startu, což je hezky pochopitelný údaj. Pokud například jedete na levnější nákup delší cestu, pak hned víte, že vás tahle cesta vyšla na 1.5 l paliva a že tedy stála zhruba 45kč.

 

Doporučíme na závěr SsangYong Korando? Určitě jde o lákavou nabídku, jaký kus auta a techniky vlastně za tyhle peníze pořídíte. A to natolik, že bychom si jej pořídili radši než konkureční korejská auta, nicméně faktem je, že rivalové z koncernu budou ještě o znatelný kus dále jak ovladatelností, technologiema, tak i cenovkou. Jedinou zásadní výtkou k technice tedy zůstává spotřeba paliva. Dobře si propočítejte, jestli by vám nedávala více smyslu naftová verze.

Text: Matěj Slepička I Foto: Robin Rezek

 

Technické parametry vozidla SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI:

Základní cena vozu

439 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

benzinový motor vpředu napříč

Objem

1 497 cm3

Výkon soustavy

120 kW (163 koní) při 5 000 - 5 500 ot./min.

Točivý moment

260 Nm od 1 500 - 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 435 kg

Výkon/hmotnost

113 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

-- s

Max. rychlost  

193 km/h

Převodovka

Automatická 6stupňová

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

7.1 l/100 km

Objem palivové nádrže

50 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvková

Rozměr pneumatik

235/55 R18

Délka

4 450 mm

Šířka

1 870 mm

Výška

1 620 mm

Rozvor náprav

2 675 mm

Objem zavazadlového prostoru 

551 l

 

Navštivte náš IG kanál: www.instagram.com/matej_driversweb/

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ skvělá cenová politika – volant je vůči sedadlu řidiče lehce vyosený
+ konzervativní design – pedál plynu má opožděné reakce
+ kvalita zpracování – spotřeba paliva

Galerie

Komentáře