foto Driversweb.cz

Volkswagen Polo 1,2 TSI – jednoduše bezchybné

Datum článku: 20.8.2014 | Autor textu: Martin Jánský

Nové motory, vylepšený interiér s pár moderními technickými vymoženostmi a decentně upravený design – Polo je teď ještě golfovitější než kdy dřív.

Nenechte se zmást marketingovými výkřiky o „novém Polu“, tohle je pořád staré Polo, jen důkladně faceliftované. Po pěti letech ve službě už na to mělo taky nárok. Ona se totiž mezitím objevila celá řada modernějších konkurentů (Fiesta, 208 a Clio, brzy se objeví i nová Fabia, Mazda2, i20 a Corsa – tenhle segment je objemem prodejů největší v Evropě) a Polo začalo ztrácet dech. Takže co je nového?

Překvapivě všechny motory, ty se při faceliftu moc často nemění. Pryč je základní 1,2 HTP, který nahradil litrový tříválec z Upu!, na podzim dorazí i jeho přeplňovaná verze. Místo čtyřválcové 1,6 TDI je tu tříválcová 1,4 TDI a i osvědčená 1,2 TSI (v nabídce v 90- a 110koňové verzi) má novou čtyřventilovou techniku a řadu dalších vylepšení, takže splňuje normu Euro6 a má větší výkon při nižší spotřebě. Posílilo dokonce i GTI, které má teď 192 koní místo původních 180.

Těchhle inovací si většina majitelů nejspíš moc nevšimne, stejně jako jemně přepracovaných světel a obou nárazníků, ale rozhodně je potěší úpravy interiéru. Palubní deska je nově z měkčeného plastu, přibyly hezčí dekorační materiály, z Golfu sem transplantovali tříramenný volant a centrální jednotku infotainmentu s pětipalcovým dotykovým displejem. Další vítané novinky jsou v seznamu (většinou příplatkové) výbavy – adaptivní tempomat s funkcí nouzového brzdění v rychlosti do 30 km/h, adaptivní snížený podvozek Sport Select, propojení infotainmentu se smartphonem Mirror Link, couvací kamera nebo upozornění na řidičovu únavu.

Tohle všechno vylepšuje už tak dost příjemnou kabinu Pola, která je sice na pohled nudná, ale klasicky ukázkově ergonomická a jednoduše intuitivní. Na rozdíl od mnoha jiných malých konkurentů tady nemusíte podstupovat žádné prostorové a kvalitativní kompromisy, v Polu si přijdete jako v opravdu dospělém autě. Samozřejmě méně prostorném než Golf, ale i tak se dozadu vejde dospělák a kufr s objemem 280 litrů určitě neurazí (zvlášť když jde sklopením sedaček zvětšit až na 952 litrů).

Pod kapotou naší testovačky byla upravená 1,2 TSI ve slabší verzi. Tenhle nenápadný přeplňovaný čtyřválec patří k tomu nejlepšímu, co koncern VAG vyrábí, a teď je ještě lepší než dřív – tišší a pohotovější, zátah nabízí v širším rozsahu otáček s menší prodlevou turba a místo 85 má hned devadesát koní, spotřeba přitom klesla o čtyři deci (hlavně díky standardnímu stop/start). Ani s pouhými pěti rychlostmi se neztratí na dálnici, kde dokáže pohodlně uhánět sto třicítkou a příležitostně kvůli předjíždění i nenásilně zrychlovat. To budete na spotřebě kolem šesti litrů, na okreskách není problém stlačit ji k pěti. K mimořádné kultivovanosti motoru se skvěle hodí i houpavě pohodlný podvozek a jednoduché, přirozené ovládání celého auta.

  

Není proto divu, že se s ním dá snadno jet rychle. Řízení je docela živé a brzdy nejsou oproti tradici tolik přeposilované, motor má dostatek síly a poddajný podvozek umí skvěle pracovat s náklony a přenosy váhy, takže i jízda na hraně je dětsky jednoduchá. Polo se snaží být neutrální, ale i když se dá plynem a volantem pracovat se zádí, o přilnavost přicházejí jako první přední kola – také kvůli úsporným pneumatikám s nízkým valivým odporem, které moc gripu nenabídnou. Není tedy problém dávat Polu za uši, hrát si s jeho podvozkem a sáhnout si na jeho limity v každé zatáčce, ale zábava to není – motor zní v poslední čtvrtině otáčkoměru utrápeně a gumy prosí o smilování. Nemotivuje to a neuspokojuje.

To u VW není nic nečekaného a vlastně to není ani chyba. Polo tu není pro zábavu, Polo má vnést kvalitu a pocity Golfu do auta o třídu menšího, což se mu úspěšně daří a v konkurenci plastových, rozhrkaných, kompromisních plechovek tím vyčnívá. Polo se zkrátka bere naprosto vážně a odvádí svou práci bezchybně – a spousta zákazníků právě po takovém autě touží. Nadšenému řidiči nemá co nabídnout, ale běžného uživatele nadchne svou praktičností, použitelností a předvídatelností, která přináší jistotu. Díky decentním úpravám a rozumné cenové politice je teď lepší a přístupnější než kdy dřív. Pokud tedy chcete bezprecedentní kvalitu a Golf si nemůžete dovolit, je tu pro vás vylepšené Polo aka miniGolf.

foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Volkswagen Polo 1,2 TSI:

Stav vozu/rok výroby

nový/2014

Cena vozu

311 900 Kč

Hmotnost

1 107 kg

Motor

řadový

Plnění motoru

turbodmychadlo

Uložení motoru

vpředu napříč

Počet válců

4

Počet ventilů

16

Palivo

benzin

Objem

1 197 cm3

Výkon

66 kW (90 koní) při 4 800 ot./min.

Výkon/hmotnost

81 koní/t

Točivý moment

160 Nm při 1 400 - 4 000 ot./min.

Zrychlení 0−100 

10,8 s

Max. rychlost  

184 km/h

Počet rychlostí 

5

Převodovka

manuální

Poháněná kola

přední

Spotřebave městě

6,0 l/100 km

Spotřeba mimo město

4,0 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

4,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

45 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena se zkrutnou příčkou  

Rozměr pneumatik

185/60 R15

Délka

4 064 mm

Šířka

1 682 mm

Výška

1 453 mm

Rozvor náprav

2 470 mm

Objem zavazadlového prostoru

280 l

 

 

Potěšilo nás: Naštvalo nás:
+ Kvalita – Nepobaví
+ Prostornost  
+ Úspornost  
+ Jednoduchost ovládání    
+ Pohodlná a jistá jízda  

 

VW Polo

1,2 TSI (90 koní)  

Ford Fiesta

1,0 EcoBoost (100 koní)  

Peugeot 208

1,2 PureTech (82 koní)

Renault Clio

0,9 TCe (90 koní)  

10,8 s

184 km/h

4,7 l/100km

11,2 s

180 km/h

4,5 l/100km

12,2 s

175 km/h

4,7 l/100km

12,2 s

177 km/h

4,9 l/100km

cena: 311 900 Kč

cena: 303 990 Kč

cena:  263 500 Kč

(Akční cena)

cena: 299 900

Galerie

Komentáře