Datum článku: 24.6.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Líbí se vám M3, nutně ale potřebujete sedan, který se vám však zdá trochu vyměklý? BMW, mistr tržních mikrosegmentů, pro vás má řešení. Odladěné na Ringu, samozřejmě. Máme pro vás i VIDEO!
BMW si na apríla nedělalo legraci ve všech informacích ,které vypustili do světa. Fanoušky M3 pick-upu musíme zklamat, protože ten opravdu na trh nepřijde, ale v předvečer závodu Nürburgring 24 spatřila světlo světa M3 CRT. Zkratku pro klasické vakuové obrazovky si vybralo BMW jako značku pro ostřejší variantu svého M3 sedanu. Tentokrát ale CRT zastupuje Carbon Racing Technology, neboť má ukázat, jak daleko dospělo BMW s vývojem technologie karbonem posílených plastů (s nímž jako první přišlo Lamborghini v konceptu Sesto Elemento), jejichž rozsáhlejší použití plánuje pro eko-modely i3 a i8.
Na M3 CRT se tento posílený plast (zvykněte si na zkratku CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastics, budete ji vídat stále častěji) vyskytuje na kapotě, kde vystřídal hliník a ušetřil tak 50 % hmotnosti, na předních sedačkách. BMW tvrdí, že se těmito a dalšími drobnějšími úpravami podařilo ušetřit 45 kg, celkově tedy M3 CRT váží pouhých 1 580 kg. Nějaké to deko se určitě ušetřilo na kapotě i vyříznutím těch slušivých ventilačních otvorů. Trochu se pozměnilo i rozložení hmotnosti mezi nápravy, na zadní teď sedí 48,4 % hmotnosti vozu a což by mělo pomoci hbitosti.
Podstatně důležitější je ale hardcore a ultradrahý motor z M3 GTS, který se nastěhoval pod kapotu. 4.4 litrový V8 produkuje 450 koní při 8 300 ot/min a 440 N.m při 3 750. To je dost na to, aby CRT zrychlovalo na stovku za 4,4 s, o půl sekundy rychleji, než výchozí M3 sedan.
Posledními úpravami je nová verze odhlučnění (hádáme, že izolace bude méně) a vzadu najdete pouze dvě samostatné sedačky, designově podobné těm předním. BMW vyrobí pouze 67 exemplářů M3 CRT, takže byste se svou objednávkou neměli váhat. Cena? Pokud se musíte ptát, pak si ji nemůžete dovolit. Ale odhadujeme kolem tří milionů.
Názor Driverswebu: Ta kola z GTS jsou prostě skvostná, o charakterním motoru ani nemluvě.