foto Driversweb.cz

Peugeot 508 – první jízda

Datum článku: 2.10.2018 | Autor textu: Matěj Slepička

Peugeot se rozhodl přinést svěží vítr a sportovní nádech do segmentu manažerských limuzín. Tahle třída musí reprezentovat vyšší management na klíčových jednáních a Peugeot je jediný, komu jde takhle okatě o design. Uspěje?

Siluetu 508 sám Peugeot nazývá „fastback“. Nízká a široká se jen nezdá, ona taková opravdu je. Jen 140 cm výšky je pro sedan dost nezvykle nízké číslo a v kombinaci se splývavou zádí, bezrámovými okny a dynamickými rysy LED světel působí opravdu stylově. Peugeot se tentokrát nechtěl podobat designu německých aut a šel svou vlastní cestou.

Líbí se mi, že interiér navazuje na extrémně šmrncovní notu, architektura ergonomie s malým volantem posunutým nezvykle dolu a palubním displejem až nad ním tady působí dynamicky a futuristicky zároveň. Peugeot ji nazývá i-Cocpit a kromě variability ukazatelů před řidičem umožnila i odstranění směti tlačítek na středovém panelu.

Vypadá to skvěle, ale nemůžu se zbavit dojmu, že některé prvky nastavení klimatizace, jako třeba volbu vnitřní cirkulace, by bylo lepší mít po ruce na jednom tlačítku. A to, že jde kombinace čistě rozvrženého interiéru elegantně vyvážit s funkčností, je vidět například u Audi. Faktem ale je, že Peugeot se jí blíží více, než byste čekali.

A prémiovému segmentu se blíží i použitými materiály, dekory z pravého dřeva nebo použitá kůže Nappa naznačuje, že Peugeot nenechává nic náhodě a nastavený první dojem dohrává do posledního detailu. A to mě osobně překvapilo nejvíce.

Motoricky můžete sáhnout po zbrusu nové naftě 1.5 HDI 130k, 2.0 HDI 160k nebo po povedeném benzinu 1.6 PureTec s 225k. Všechny varianty jsou k dispozici s 8stupňovým automatem Aisin, jen základní nafta i s manuálem.

Asi si teď říkáte, kde je háček, že? Jeden tady ale opravdu je. Cena. Totiž ne každý je mentálně naladěný dát za hezky vybavený Peugeot přes 1mil Kč, přestože za ty peníze je to pořád velmi dobrý deal, už jen výčet asistenčních prvků by byl na samostatný článek. Navíc nikdy tady nebyl Peugeot s větším smyslem pro detail. Fandíme mu!

 

Galerie

Komentáře