foto Driversweb.cz

Porsche 911 GT3 RS 4.0 – okruhové nebe na zemi

Datum článku: 28.4.2011 | Autor textu: Martin Jánský

Porsche konečně udělalo to, co umí nejlépe. Dokonalou věc ještě zdokonalilo. Máme plné info a video!

Vzpomínáme a proháníme hlavou všechny možné články o GT3 RS, všechny první jízdy, testy i srovnávací testy a ne, nevybavujeme si jediný, který by žehral na slabý výkon motoru. A přesto, Porsche se rozhodlo udělat husarský kousek a vylepšit již tak perfektní vůz. Éra přímého vstřikování dorazila už i do Porsche a posledním modelem, který nový motor dostává, je právě tenhle okruhový brus. A jak už to tak bývá, došlo i na nějaké ty koníky navíc. U typicky cynického Porsche byste čekali 10 koní navrch. Možná 15. Dvacet, protože jste byli celí rok opravdu hodní. Tak si raději sedněte.

 

Nová GT3 RS má o dvě deci objemnější plochý šestiválec v mnohém vycházející z čistě závodní verze GT3 RSR, stejná je kliková hřídel, kované písty i titanová ojnice. Výsledkem úprav je nejobjemnější motor v tovární 911 a jeden z nejsilnějších atmosférických motorů vůbec, litrovým výkonem překonává i famózní Ferrari 458.

 

Takže abychom jen nemlžili, holým, ale zatraceně šťavnatým faktem je celkových 500 koní (oproti 450 koním GT3 RS 3.8) v brutálních 8 250 ot/min a 460 N.m krouťáku v 5 750. Dalším využitím karbonu na karoserii se podařilo snížit váhu na 1 360 kg (poměrem výkon/hmotnost tedy stále zaostává za 458 Italia), drobných úprav se dočkal již tak skvělý podvozek a aerodynamika. Zrychlení na stovku se smrsklo na 3,9 sekundy (o 0,1 s rychleji než model 3.8) a na dvoustovku vystřelí pod 12 s (13,3 s pro model 3.8). Předchozí GT3 RS zvládla obkroužit Nordschleife za 7:33 min, s novým modelem to zvládnete za 7:27, trhači rekordů stále musí sáhnout po GT2 RS, aby dosáhli času 7:18.

Co ještě potřebujete vědět? Že se nových čtyřlitrů vyrobí jen 600 (nakonec současná generace 997 stejně pomalu dosluhuje) a cenovka poněkud povyskočila, jak je u Porsche zvykem. A říkáme-li "poněkud", myslíme tím konkrétně nemalých 500 tisíc. Inu, Porsche ví, jak vydělávat. Ale máme pocit, že nová GT3 RS 4.0 stojí za každou ze 4 milionů a 544 tisíc korun, o které si Porsche řekne.

Názor Driverswebu: No, vlastně si myslíme, že přišla ideální šance chytře ušetřit půl milionu a koupit si 3.8 GT3 RS. Fakt si nevzpomínáme na jediný test, který by hořekoval nad nedostatkem výkonu...

Galerie

Komentáře