foto Driversweb.cz

Renault Mégane GT GrandTour dCi – fakt příjemný

Datum článku: 9.1.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Není to žádný dobře utajený sporťák, ale když dojde na zatáčky, nezklame vás!

Sportovní diesel, haha! Kolikrát jsme to už slyšeli a kolikrát jsme byli zklamáni? Dokonce ani kouzelníkům z Renaultsportu se s tímhle autem nepodařil zázrak. Jenže ono to vlastně nijak nevadí, protože i tak trefili do černého – dieselový Megane GT je totiž hrozně příjemné auto.

A to hned od prvního momentu – konkrétně od chvíle, kdy mi to oznámil nadšený fotograf, který s ním stihl najet přes 900 kilometrů. A fakt měl pravdu. Zapadl jsem do pohodlné anatomické sedačky, sevřel tlustý věnec volantu s vybráním na správných místech, nastartoval a… musel se zaposlouchat, abych vůbec slyšel motor. I za jízdy je tichoučký, což má na svědomí také hladce řadící dvouspojkový automat.

Co mi však vyrazilo dech, byl podvozek. Je správně sportovně přituhlý, ale ne přehnaně a navíc má gumový finiš, takže nikdy nepůsobí nepohodlně uskákaně, i když jedete po kostkách. Díky tomu se do toho v zatáčkách můžete pěkně opřít a plně se spoléhat na jeho stabilitu a grip, kterého má fůru.

A taky předvádí nevídanou obratnost – verze GT má totiž natáčecí zadní nápravu, což přidává jistotu v rychlých zatáčkách a agilitu v těch pomalých. Mégane GT se díky tomu vrhá do zatáček s nadšením zcela neobvyklým u naftového kombíku. Vlastně by se za něj vůbec nemusel stydět pravověrný hot hatch. Ach, jaký bude asi Mégane RS…

V případě Mégane GT však podvozek staví do poněkud nepříjemného světla motor – talentované šasi totiž vypisuje šeky, které nudný diesel nedokáže proplatit. Síly má pochopitelně dost, jeho 380 Nm vás vystřelí do prostoru, kdykoliv si zamanete, jenže jeho zvuk a charakter je klasicky nesportovní. Pod plynem typicky rachtá a nad 2500 ho nemá smysl vytáčet, protože se nahoře už nic zajímavého neděje. Vůbec vás tak nebaví auto drtit, přestože podvozek o to skoro žadoní.

    

Tím se dieselové GT řadí po bok svých konkurentů, kteří také nedokázali naftě vdechnout víc sportovní atraktivity. A stejně jako u nich je to úplně jedno – musíte je totiž vnímat jen jako svižnější a řidičsky přívětivější variantu standardní verze. Mégane s lepším podvozkem a trochou výkonu navíc. Proč ne?

No, osobně bych pořád raději sáhl po benzinové verzi (redakční TEST ZDE), která bude tišší při běžném ježdění a živější, když se vám zachce dovádět, ale proti dieselovému GT nemůžu říct ani popel. V týdnu máte praktický a úsporný kombík a o víkendu si můžete vychutnat každou zatáčku, na kterou po cestě na nákup nebo rodinný výlet narazíte, dokud vás manželka neokřikne nebo se vám nepozvrací pes v kufru. A to většině lidí určitě stačí, ne?

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Agilní i pohodlný podvozek –  ...ale diesel pořád není dost hot   
+ Skvělé sedačky a příjemné řízení     
+ Široká nabídka výbavy  
+ Praktičnost verze kombi  
+ Výkonný a úsporný motor...  

Technické parametry vozidla Renault Mégane Grandtour GT dCi 165 EDC:

Základní cena vozu

674 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

120 kW (165 k) při 4 000 ot./min.  

Točivý moment

380 Nm při 1 750 ot./min.

Hmotnost

1 504 kg

Výkon/hmotnost

109 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,9 s

Max. rychlost  

214 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

6,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

47 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečerná ramena s torzní příčkou

Rozměr pneumatik

225/40 R18

Délka

4 626 mm

Šířka

1 814 mm

Výška

1 449 mm

Rozvor náprav

2 712 mm

Objem zavazadlového prostoru 

521 l

Galerie

Komentáře