foto Driversweb.cz

BMW M140i – ultimátní sleeper

Datum článku: 28.11.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Přehlédnutelné auto s takovou náloží výkonu, že dokáže vyškolit i ta nejrychlejší auta na silnici. Žádný sleeper není lepší než M140i!

„Své přátele si vybírejte opatrně, nepřátele ale ještě opatrněji.“ Přesně to měl mít na paměti chlapík v X5, který se zjevně rozhodl udělit lekci malé jedničce v tom, kdo je v potravním řetězci výš. Přihnal se za mě v levém pruhu, pověsil se mi těsně za zadek a problikáváním mě upozornil, že podle jeho názoru tu kolonu náklaďáků předjíždím nějak moc pomalu. To ale udělal velkou chybu…

Tohle totiž není jen tak obyčejná jednička. Má třílitrový šestiválec s velkým turbem, které z něj vyfoukne 340 koní a 500 Nm a pošle je na všechna čtyři kola, takže stovku smázne za brutálních 4,4 sekundy a táhne až do 250 km/h, kde mu rozlet přeruší elektronika. Takže ano, je rychlé. Pekelně rychlé.

A přitom byste si ji snadno mohli splést s obyčejnou 116d s M-kitem. Tedy kdybyste přehlédli ta velká kola s nízkoprofilovými gumami a velkými brzdovými kotouči s modrými brzdovými třemi s logem M za nimi, dvě macaté koncovky výfuku a malé logo M140i na zádi. Stejně jako je přehlédl ten chlapík v X5.

Dokončil jsem předjížděcí manévr a zdvořile mu vyprázdnil levý pruh. Když se však prohnal kolem, přišlápl jsem to taky a pověsil se na oplátku za něj – což si samozřejmě nenechal líbit a pořád zrychloval. A to se M140i moc líbilo, protože si konečně mohla trochu protáhnout svaly. Tlačil jsem ho před sebou až do rychlosti, za kterou by mě policie moc nepochválila, až X5 konečně došel dech a začala mě brzdit, tak jsem ji decentně problikl, chlapík musel kapitulovat a potupně uhnul. Neměl provokovat.

Nevím, jestli pochopil lekci, ale já si experimentálně potvrdil, že M140i je jeden z nejlepších sleeperů na trhu. Nudné tvary a nenápadné detaily vám umožní pohybovat se pod radarem policie i samozvaných závodníků, přitom máte na povel takovou porci síly, kterou by vám před pár lety záviděl kdejaký pravověrný sporťák. 340 koní v nákupní tašce – vážně hot hatche dospěly až takhle daleko?!

A protože se bavíme o BMW, řídí se výrazně lépe než běžné nákupní tašky. Všechno začíná perfektním posezem u země s volantem před sebou a nataženýma nohama, pokračuje příjemným obestavěním karoserií a končí bezchybně sladěnou odezvou všech ovládacích prvků. Tohle BMW vážně umí. M140i se nechá naprosto přesně vést a umisťovat na silnici, v zatáčkách je stabilní, ale přesto cítíte přenosy hmoty a rozdělování výkonu, abyste si průjezd mohli dokonale ladit. Je skutečně radost ho řídit.

Bohužel prostorově je to pořád jen nákupní taška – vpředu je místa tak akorát, dozadu se už dospělý moc pohodlně nevejde, čemuž odpovídá 360litrový kufr, který by rodinu s dětmi nenadchl. Při spotřebě oscilující mezi devíti a patnácti litry vás taky moc nepotěší 52litrová nádrž, ale třeba se tak lépe poznáte se svým pumpařem – ten můj se jmenuje Karel a kupodivu toho o historii BMW ví snad víc než já. A M140i se mu moc líbí, hned by ho chtěl.

A kdo taky ne. Jenže když už uvažujete o rychlém řidičském autě, které je dost nepraktické, nechcete si rovnou pořídit kupé M240i, které to má s praktičností podobně, ale mnohem lépe se na něj kouká? Jen se pak musíte připravit na častější závodnické výzvy. Ale nebojte, s těmi 340 koni je vždycky ustojíte.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Jede jak z praku... – ...i když místy trochu pokulhává   
+ ...ale nikdo by to do něj neřekl    – S M240i bychom se bavili o chlup víc   
+ Skvěle se řídí  
+ Umí být i velmi pohodlné a vyklidněné     
+ Použitelná praktičnost...  

Technické parametry vozidla BMW M140i xDrive:

Základní cena vozu

1 290 900 Kč

Motor

řadový šestiválec

Uložení motoru

vpředu podél

Objem

2 998 cm3

Výkon

250 kW (340 k) při 5 500 ot./min.  

Točivý moment

500 Nm při 1 500 - 4 500 ot./min.

Hmotnost

1 615 kg

Výkon/hmotnost

210 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

4,4 s

Max. rychlost  

250 km/h

Převodovka

automatická, 8 rychlostí  

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

7,4 l/100 km

Objem palivové nádrže

52 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

multi-link

Rozměr pneumatik

přední 225/40 R18

zadní 245/35 R18

Délka

4 329 mm

Šířka

1 765 mm

Výška

1 440 mm

Rozvor náprav

2 690 mm

Objem zavazadlového prostoru 

340 l

Galerie

Komentáře