Datum článku: 14.8.2012 | Autor textu: Martin Jánský
Co je lepší než ITR? Dvě ITR! Ondra Kroutil vytáhl dva šťastné majitele nejostřejší Integry a jedné z nejlepších předokolek vůbec a nechal je tančit po okresce před svým objektivem. Vyšla z toho povedená galerie, kterou vám teď nabízíme ke shlédnutí.
Nedávno jsem měl možnost vyfotit dvě velmi pěkné Integry Type R. Pro změnu dám tentokrát slovo jednomu z majitelů, konkrétně Richardovi, kterému patří Integra v sériové podobě. A o té druhé si povíme něco víc příště.
Ondra
Když jsem vybíral pořádného sporťáka na víkend, tak nešlo do výběru nezařadit tenhle živel. Snažil jsem se být při koupi objektivní,posuzovat klady a zápory, ale u auta jako Integra Type R přestane pracovat mozek a začnou pracovat emoce.Integra vás vtáhne do děje, spojí se s vámi a ukáže vám svůj závodní charakter. Kdo hledá, najde a já našel koncentrát čistého sporťáku. Pokaždé,když usedám za volant mám dojem, ne že pojedu z bodu do bodu, ale že pojedu závod. Z toho auta to dýchá už před jízdou a co teprve při ní samotné. Jediný špatný pocit mám, když ji parkuji do garáže a vím, že už to končí, nikdy se jí nenasytím a čím déle to trvá, tím více mě to baví.
O auto bylo dobře postaráno a já se snažím v nastoleném trendu pokračovat. Podvozek už je hotový, jsou tam nové sportovní pružiny a tlumiče, komplet nové silentbloky a nutno říct, že to drží jak helvetská víra. Karosérie též doznala oprav a předchozí majitel zapracoval na lepších brzdách a pneumatikách, takže je to nyní v kombinaci s novým podvozkem pořádná divočina. Ještě mě čeká generálka motoru, s níž spojím pár základních úprav motoru, výfuku a následné naladění řídící jednotky. Dále jsem se rozhodl využít nízké váhy vozu a dostat se na ještě menší hodnotu. A někdy v budoucnu bude potřeba nový lak a sedačky.
Jasnou devizou značky Honda je dlouhá spolehlivost a co to znamená u takové sportovní verze Type R? Integra si nechá líbit úplně vše a klidně celý den si můžu užívat její přednosti, aniž bych se bál selhání. To už se dříve utahá řidič. Na okruhové ježdění je potřeba minimum úprav oproti sérii, hlavně to jsou brzdy, ale to je snad jediná rezerva, kterou má, jinak je to okruhově vyladěné auto, jehož potenciál na běžné komunikaci lze jen těžko využít. Plná zátěž je přesně její poloha. Někomu vadí absence turba, ale zde je při přeřazení reakce na plyn okamžitá a je jen na řidiči, jak rychlé má ruce a nohy. A po vytočení otáček nad 8 tis. je dávka výkonu dostačující i bez turba. Vůz sice nevlastním dlouhou dobu, ale už párkrát jsem se v praxi přesvědčil, že není radno Integru podceňovat i s papírově rychlejšími vozy. A víte co? Beru klíčky a jdu ji projet.
Další fotky naleznete v galerii pod článkem.
Více Ondrovy práce najdete na jeho blogu na stránkách Shatsu.