foto Driversweb.cz

Hyundai Ioniq Plug-in hybrid – na půli cesty

Datum článku: 26.7.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Spojuje Ioniq plug-in hybrid to nejlepší z obou světů, nebo uvízl někde mezi a nedokáže plně uspokojit nikoho?

Nalijte si sklenici do poloviny vodou a otestujte se – je podle vás poloplná nebo poloprázdná?

Pokud ji máte poloplnou, mohl by se vám Ioniq PHEV líbit. K baterii s kapacitou 8,9 kWh je připojený 60koňový elektromotor, takže na elektřinu skutečně něco ujedete a ne jen hlemýždím tempem. Vlastně bez problémů můžete korzovat městem a klidně i vyrazit na okresky, aniž by se musela spouštět benzinová jednotka. Hyundai slibuje dojezd 63 km, reálných je spíš 40, ale ve městě je rekuperací a plynulostí můžete natáhnout i na víc.

A za městem odpadá díky benzinové 1,6 se 120 koni strach z omezeného dojezdu elektromobilu. Výkonu je dost, dvouspojka vyhlazuje řazení a jízda je naprosto pohodová, přidaná efektivita hybridu pomáhá šetřit palivo, takže ve finále se můžete pohybovat kolem 3,5 litru (klasický Ioniq hybrid jezdí za 5,5 – to hodně vypovídá o efektivitě jejich elektrických pohonů), o kterých si můžou nechat zdát i ty nejefektivnější diesely. Vážně to funguje!

Jestli ale máte sklenici poloprázdnou, budete jistě poukazovat na chyby. Tak třeba dlouhé nabíjení. Ioniq PHEV byl koncipovaný pro domácí nabíjení, takže nemá koncovku pro DC a je vybavený jen slabou vnitřní nabíječkou (3,6 kW) – dobít tak těch mrzkých 40 elektrických kilometrů trvá 2:15 hodiny. Tak dlouho asi obvykle nenakupujete, co?

Ale třeba můžete dobíjet doma přes noc a ráno vyjíždíte do města za prací, takže vás doba nabíjení moc netrápí. Pokud to však máte do toho města ještě kus cesty, určitě vás bude mrzet, že Ioniq nemá režim, kdy by si nabitou baterii dokázal uchovat na později a cenné kilowatty čistého pohonu vysosá hned po startu. Pak už s sebou jen zbytečně taháte nějaký metrák váhy mrtvých baterií. Nešikovné.

V reálu tedy nejvíc záleží na tom, jak svůj vůz používáte. Pokud jezdíte nejvíc po městě a máte doma nebo v práci po ruce zásuvku, pak plug-in dává perfektní smysl – budete si moci užívat efektivitu elektrického pohonu (a dělat lidem radost čistou jízdou bez spalin) a když dojde na výlet do dáli, nebude vás nic omezovat. Na druhou stranu, plug-in verze je o nemalých 180 tisíc dražší než Ioniq hybrid, což za ty dva litry rozdílu ve spotřebě moc nestojí. Nebo vám ano? Vezměte do ruky kalkulačku… anebo si nalijte tu sklenici a uvidíte…

Ioniq je v nabídce také jako běžný hybrid nebo komplet elektromobil.

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Výhody elektromobilu bez strachu z omezeného dojezdu    – Pomalé nabíjení
+ Skutečně úsporný – Neumí si elektřinu uložit   
+ Prostorný a pohodlný  
+ Tichá jízda  

Technické parametry vozidla Hyundai Ioniq Plug-in:

Základní cena vozu

889 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec 1,6 l + elektromotor   

Kombinovaný výkon

141 koní (105 k benzin, 60 k elektro)

Točivý moment

170 Nm

Hmotnost

1 570 kg

Výkon/hmotnost

89 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,6 s

Max. rychlost

178 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

EV dojezd

1,1 l/100 km

až 62 km

Objem palivové nádrže

Kapacita baterie

43 l

8,9 kWh

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvková

Rozměr pneumatik

205/55 R16

Délka

4 470 mm

Šířka

1 820 mm

Výška

1 450 mm

Rozvor náprav

2 700 mm

Objem zavazadlového prostoru 

341 l

Galerie

Komentáře