foto Driversweb.cz

Land Rover Defender – První jízda v lomu Amerika

Datum článku: 10.8.2020 | Autor textu: Richard Langmajer

Dlouho očekávaný a lehce kontroverzní nástupce legendárního Defíka se nám ukázal ve společnosti svých hranatých předchůdců v krásném prostředí lomu Velká Amerika. Jak se popasovalo britské SUV vyráběné na Slovensku s českou Amerikou

Už na začátku roku jsme měli možnost podívat se, jak vypadá nový Defender naživo. A dobrý první dojem nás navnadil na chvíli, kdy se budeme moci svézt. To se nám konečně povedlo při akci Land Rovery v Americe. Na tuto akci nás pozval Autosalon Dajbych, který od nás znáte již z testování šesti-kolového Land Cruiseru a dalších terénních lahůdek. A i zde šlo hlavně o to lehce nahlédnout do repertoáru terénních schopností nové Defendera.

 

Hned po příjezdu do jinak veřejnosti nepřístupného lomu byla možnost vidět Defendera nejen spolu se zbytkem nabídky Land Roveru, ale i v přítomnosti jeho předchůdců až po první sérii. V tu chvíli vám je hned jasné, že ze starého defíka nezůstal původní ani pant dveří. Nový Defender je všech směrech větší, delší, silnější. Přece jen od poslední větší modernizace původního Defendera je to víc než třicet let. Tudíž přímé srovnání ve smyslu technických specifikací nemá úplně význam. Co je důležitější, jestli si udržel své schopnosti v terénu a robustnost svého předchůdce.

Hned po prvním nasednutí zjistíte, že se neboucháte loktem o boční okénko jako u předchůdce, a i zbytek interiéru je z tohoto století. Středový panel klimatizace, infotainmentu a systému terrain response známe v různých konfiguracích z dalších Land Roverů, ale zbytek se snaží vypadat a být robustní. Velká madla, masivní plasty, gumové koberečky se snaží navodit dojem, že třeba oproti novému Discovery jste teď v autě více na práci nebo expedici, kde si nebude dělat hlavu s trochou bláta v interiéru. Přitom to však nepůsobí lacině. Nic nevrže, slícování je dobré a pokud se rozvášníte u konfigurátoru, tak se můžete dostat od třech míst vepředu jako v dodávce až k velmi stylovému dvojbarevnému koženému čalounění.

 

Na čem zaleží nejvíce je, jak nový Defík jezdí. Terén v lomu Amerika a jeho okolí, jak se dá v lomu čekat, je hlavně šotolina s občas trochu většími kameny. Tady by snad nebylo ani nutné zvedat vzduchový podvozek, jelikož to Defender zvládá absolutně bez problému. Páky redukce a uzávěrek diferenciálu byste tu hledali marně. Místo toho je tu ůetá laděný systém terrain response fungující perfektně. Jakmile se z šotoliny přejede na schody z větších balvanů, tak auto začne krásně předvídatelně upravovat trakci na jednotlivých kolech a plíží se bez zaváhání ze schodů dolu. Díky krátkým převisům a spoustě kamer se ani nemusíte bát, že ztratíte u tak velkého auta odhad a někde mu ublížíte. I když i na to se při vývoji myslelo. Oproti třeba zmiňované Discovery jsou určitá místa samonosné karoserie více vyztužená a auto by tak mělo být odolnější vůči hrubšímu zacházení.

Stále vyskakuje na mysl srovnání právě s Discovery. Které je papírově velmi blízko a jízdně Defender zapadá někde mezi novou a starou diskošku. Tady i záleží na motoru který zvolíte. Pokud pokukujete po čtyřválci, tak v základu máte diesel s 200 koni a 400 Nm. Následně si můžete vybrat ještě silnější variantu s 240 koni a stejným točivým momentem nebo benzínovou variantu čtyřválce s 300 koni a také 400 Nm. Zatím jediný šestiválec reprezentuje hybridní třílitr s 400 koni a 550 Nm. Ale nebojte, na podzim přijde i oblíbený vznětový šestiválec. Všechny motory koupíte jen s automatem ZF. Cenově se taky pohybuje v okolí Discovery, to jest od cca 1,3 miliónu do cca 2,5 miliónu.

 

Na otázku, jaké zvolit si počkáme na pořádný test. Už je ale jasné, že minimálně zákazníkům, kterým právě současné Disco přišlo moc zakulacené, civilizované a nechtěli by si ho odřít v terénu, přijde nový Defender vhod. Staromileckým příznivcům Defíků asi současná nabídka takovou radost neudělá, ač schopnosti na to má, ale na podzim přijde i krátká verze 90, která bude k mání i s obyčejným podvozkem a bude tak asi nejblíže původnímu Defenderu. Na tu se obzvlášť těšíme. 

Text & Foto: Richard Langmajer

Galerie

Komentáře