foto Driversweb.cz

Mazda6 2,0 SKY-G Wagon – stále nejlepší

Datum článku: 14.12.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Šestka se dočkala druhého faceliftu, který přináší lepší kultivovanost a více výbavy. Neztratila s těmi změnami ale nic ze svého nadšení pro jízdu?

Sednout do Mazdy6 je jako potkat se po letech s bývalým spolužákem ze školy. Už po prvním „Ahoj!“ si perfektně rozumíte, jako byste se viděli naposledy včera, perfektně se doplňujete, smějete se starým vtipům, znovu prožíváte bláznivé historky… a přemýšlíte, proč se nevídáte častěji.

Stejně tak skočíte za volant šestky, rozjedete se a okamžitě jste propojení. Perfektní řidičská pozice, dokonale rozmístěné ovládací prvky s bezchybnou odezvou, točivá atmosféra, a hlavně podvozek, který umí zázračně spojit houpavé pohodlí s poddajností a stabilitou v zatáčkách (svou roli v tom hraje pečlivé odlehčení, díky kterému šestka váží jen lehce přes 1,3 tuny).

Přesným řízením si ji tak navádíte zatáčkami, kterými se hbitě prosmýkne, mechanicky působící řadičkou s krátkými drahami si řadíte jen tak pro radost a s chutí tam lípnete i nějaký ten meziplyn, protože motor nadšeně reaguje na každé pobídnutí plynem. Řídit Mazdu6 je prostě učiněná radost. No, ale je to jako s tím kamarádem – nakonec si vzpomenete, proč ho už tolik nemusíte…

Přijde to ve chvíli, kdy si máte vybrat motor. Dvoulitrová benzinová atmosféra totiž… jak to říci slušně… prostě nejede. Je hladká nad volnoběhem, umí se hezky odstrčit ke dvěma tisícům, takže běžné dopravě docela stačíte. Pokud však potřebujete víc, musíte ji pořádně roztočit (210 Nm ve 4 000 a 145 koní až v 6 000), což je vzhledem k dlouhým kvaltům (na dvojku umí jet stovkou) trochu otrava.

  

Na druhou stranu mají ty dlouhé kvalty výhodu na dálnici, kde stačí točit kolem tří tisíc a motor skoro neslyšíte (i díky lepšímu odhlučnění nové verze), a všimnete si toho i u pumpy (snadno se dá jezdit pod sedm na sto). Kultivovaností projevu, efektivitou provozu a uživatelskou přátelskostí patří tenhle vypiplaný dvoulitr skutečně k tomu nejlepšímu, co jde na trhu sehnat. Jen mu prostě chybí turbo…

Turbo nemá ani silnější 165koňový dvoulitr, který je navíc k dispozici až ve výbavě Revolution (čtvrtá ze šesti úrovní). Potřebný krouťák má až 192koňová dvaapůlka (bohužel pořád čtyřválcová), která je však spojená jen s automatem a ještě o stupeň vyšší výbavou. Nakonec to turbo, ale u dieselu, se kterým to sice konečně pojede, jenže za cenu horšího zvuku a slabšího charakteru. Tak co teď s tebou, kamaráde?

Já bych vám poradil prostě v životě radši trochu zpomalit a naučit si vychutnávat klidnější tempo, protože šestka za to vážně stojí. Je to totiž úžasně sladěné auto, dostatečně prostorné a pohodlné, se spoustou moderních hraček (nově 7“ infotainment, vyhřívaný volant a barevný head-up displej), které však nijak neruší to nejdůležitější – vytříbený řidičský zážitek. Mazda6 je v téhle třídě o parník nejpříjemnějším autem pro řidiče. Bude vás bude bavit. Vážně moc!

Foto: autor

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Řidičská lahoda – Těžší výběr motorů   
+ Pohodlný každodenní kočár    – Kombík za cenu sedanu   
+ Bezproblémová praktičnost  
+ Hrozně jí to sluší  
+ Uvolněný charakter  

Technické parametry vozidla Mazda6 Wagon 2,0 SKY-G:

Základní cena vozu

670 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 998 cm3

Výkon

107 kW (145 koní) při 6 000 ot./min.  

Točivý moment

210 Nm při 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 300 kg

Výkon/hmotnost

111 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,5 s

Max. rychlost  

208 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,5 l/100 km

Objem palivové nádrže

62 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové

Rozměr pneumatik

225/45 R19

Délka

4 805 mm

Šířka

1 840 mm

Výška

1 475 mm

Rozvor náprav

2 750 mm

Objem zavazadlového prostoru 

522 l

Galerie

Komentáře