foto Driversweb.cz

Nissan Pulsar 1,2 DIGT-T – solidní jistota

Datum článku: 15.4.2015 | Autor textu: Martin Jánský

Není ohromující, neposadíte se z něj na zadek a nevžene vám do očí slzy dojetí, ale svou práci odvádí tak zodpovědně a spolehlivě, že si ho velmi rychle oblíbíte. Nový tržní hrdina nejlepšího poměru ceny a hodnoty je tady!

Manuální převodovka Pulsaru je opravdu skvělá. Velmi přesná s jasně definovanými drahami, hlavicí dobře padnoucí do dlaně a umístěnou na dosah ruky. Samozřejmě postrádá mechanickou vazbu (jako u všech předokolek), ale na druhou stranu kulisou klouže tak snadno, že vás nebude nijak zpomalovat, až s ní budete sekat kvalty a ladit techniku rychlých rukou pro ostrou střelbu na okruhu. (Pokud nevíte, co máme na mysli, mrkněte na TOHLE VIDEO a pozorujte bleskurychlé ruce Wolfganga Kaufmanna.)

To je skvělá zpráva z pohledu budoucí ostré verze Nismo, ale pro standardní Pulsar je to jen polehčující okolnost, protože jinak je tohle auto zoufale nudné! Tak nudné, že kdybychom byli TopGear, museli bychom s ním podniknout nějaký bláznivý závod, vyrazit na dobrodružnou cestu nebo na něj aspoň shodit klavír, abychom vás zaujali. Jenže to vůbec neznamená, že by Pulsar bylo špatné auto – protože on je vlastně dost dobrý!

Po čistě praktické stránce se totiž opravdu povedl. Spousta místa ve všech směrech, solidní kufr, přirozená pozice za volantem a výborná ergonomie ovládacích prvků. Hodně nadějně působí také nabídka výbavy – už ve štědrém základu máte klimatizaci, dálkový centrál a imobilizér, tempomat, zrcátka i okna v elektrice, autorádio s centrálním 5“ displejem nebo světla pro denní svícení, za velmi rozumný příplatek pak můžete mít další spoustu šikovných hraček (panoramatický kamerový systém pro parkování, sledování jízdy v pruhu, bezklíčové nastupování nebo automatické nouzové brzdění). Je očividné, že design trochu pokulhává za nejmodernějšími trendy, ale dalece to kompenzuje vysokou kvalitou výroby a sestavení.

Stejně snadno jako s interiérem se vám bude žít i s motorem – je to turbem přeplňovaná čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 115 koní a je skutečně povedená. Předně je tak tichá a kultivovaná, že pokud nedrtíte plynový pedál do podlahy, prakticky o něm ani nevíte. Ano, probírá se až u 1500 otáček a má znatelný turbolag, ale na druhou stranu se ochotně sbírá už od volnoběhu a těch 190 Nm, které dodá nafoukané turbo, vás rozhodně nezklame. Možná byste raději diesel (redakční TEST ZDE), protože jezdí o litr úsporněji a má o 70 Nm zátahu víc, jenže také je o 60 000 Kč dražší (když však budete rychlí, můžete chytit akční slevu 30 000 Kč na loňské diesely) a znatelně hlučnější. Navíc když se opravdu zasnažíte, i benzinový DIG-T umí jezdit kolem skvělých pěti litrů v průměru, tak proč připlácet za diesel…?

Turbobenzin hlavně ochotněji podporuje rychlou jízdu. Ne že by se diesel přímo vzpěčoval nebo na to neměl sílu, ale svou charakteristikou se k tomu prostě nehodí, což dokládá otráveným vrčením. To 1,2 DIG-T se vytáčí ochotněji, navíc se o 50 kilo lehčí čumák radostněji vrhá do zatáček. Řízení není nijak komunikativní, ale je dobře vyvážené a přední kola mají tolik gripu, že se na ně můžete v každé situaci spolehnout. Stejně jistě se chová i zadek, který umí po povolení plynu dokonce mírně utáhnout stopu. Poddajný podvozek v sobě má i přes všechnu stabilitu trochu přizpůsobivosti a navíc si poradí s většinou zákeřných silničářských nástrah ‒ přitom vás ještě skrz sedačku informuje, co se pod jeho koly děje. A pak je tu ta zmiňovaná řadička, kterou si snadno můžete nakvedlat správný kvalt a držet motor pod krkem. Funguje to vážně moc dobře. Akorát vás to nejspíš nebude moc bavit…

  

Pulsar má nepřehlédnutelné schopnosti, ale celý ten zážitek je takový mdlý a neosobní, že vás to nikdy nedostane do varu. Motor neprojevuje známky charakteru a nahoře mu dochází dech, podvozek preferuje bezpečnost před hravostí a řízení je netečné. To znamená, že si svou oblíbenou silnici dáte jednou, na konci uznale pokýváte hlavou… ale místo druhého kola si raději dojedete na nákup, protože driftování s vozíčkem mezi regály je daleko větší radost.

Pro nadšeného řidiče je to samozřejmě zklamání, ale na ty Nissan se svým Pulsarem fakt necílí. Jde mu spíš o klidné otce od rodin a létající obchodní zástupce – těm se bude líbit prostornost, praktičnost, úspornost, spolehlivost a spousta užitečných bezpečnostních prvků, kterými teď Nissan pěchuje svá auta (ulehčují život a nikdy nepřekáží, takže je naprosto schvalujeme).

Nissan Pulsar je průměrné auto, ale velmi solidně průměrné. Velmi zodpovědně přistupuje ke všem úkolům, které mu zadáte, jen to dělá bez nadšení – tak trochu typicky japonský pracovní přístup. Tímhle příkladně spolehlivým přístupem snadno zastíní polovičaté konkurenty z Francie nebo Itálie a rozhodně i naparujícího se souseda z Koreje, čímž si získává naše sympatie, ale faktem zůstává, že na ty nejlepší prostě nemá. Pokud však hledáte životní jistotu s dobrým poměrem ceny a hodnoty, pak je Nissan Pulsar jednou z nejlákavějších alternativ na trhu. 

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Nissan Pulsar 1,2 DIG-T 115:

Základní cena vozu

329 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 197 cm3

Výkon

85 kW (115 koní) při 4 500 ot./min.

Točivý moment

190 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 258 kg

Výkon/hmotnost

91 koní/t

Zrychlení 0−100 

10,7 s

Max. rychlost  

190 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

6,3 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,3 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,0 l/100 km

Objem palivové nádrže

46 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

torzní náprava se zkrutným stabilizátorem  

Rozměr pneumatik

205/50 R17

Délka

4 387 mm

Šířka

2 017 mm

Výška

1 520 mm

Rozvor náprav

2 700 mm

Objem zavazadlového prostoru

385 l

 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Excelentní poměr cena / hodnota    – Nepobaví vás
+ Dobře jezdí a dobře se řídí – Někomu by mohl chybět kombík   
+ DIG-T 115 je perfektní volbou  
+ Prostorný a praktický  
+ Pohodlný a bezpečný  
+ Snadno se s ním žije  

 

Nissan Pulsar

1,2 DIG-T (115 koní) 

VW Golf

1,2 TSI (110 koní) 

Ford Focus

1,0 EcoBoost (125 koní) 

Opel Astra

1,4 Turbo (120 koní)

0-100 10,7 s

5,0 l/100km

kufr: 385 l

0-100 9,9 s

4,9 l/100km

kufr: 380 l

0-100 11,0 s

4,7 l/100km

kufr: 316 l

0-100 11,2 s

5,8 l/100km

kufr: 380 l

cena: 329 900 Kč

cena: 393 900 Kč

cena: 374 990 kč

cena: 359 900 Kč

(Akční cena)

 

Galerie

Komentáře