foto Driversweb.cz

Opel Mokka X 1,6 CDTI 4x2 – zpátky v novém

Datum článku: 11.6.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Oblíbená Mokka prošla faceliftem a kromě nové tváře a nového infotainmentu má rovnou i nové jméno. Jsou všechny změny ale k lepšímu?

Už jsem v autě dělal spoustu divných věcí, ale tohle fakt ještě ne. Mám totiž telefon přes wi-fi připojený k infotainmentu, přes jehož integrované datové připojení online streamuji hudbu ze Spotify do telefonu a bezdrátově ji přehrávám přes reproduktory infotainmentu. Jules Verne viděl hodně daleko do budoucnosti, ale nad tímhle by kroutil hlavou i on.

Tohle kouzlo a ještě mnoho dalších umí nový infotainment Intellink se 7palcovým dotykovým displejem a LTE datovým připojením systému On Star, který se hodí nejen na brouzdání po internetu, ale ulehčí vám navigaci (najde cílovou destinaci nebo nahlásí dopravní komplikace na trase), pomocí mobilní aplikace umožní vzdáleně sledovat stav vozu (zjistí stav nádrže nebo tlak pneu, ukáže, kde jste zaparkovali, případně na vás i zamrká světly a zatroubí), pomůže vám při sledování ukradeného vozu nebo automaticky nahlásí dopravní nehodu, pokud se vám nějaká přihodí.

Propracovaný infotainment je jednou z hlavních novinek inovované Mokky, kterou snadno poznáte podle nového čumáku s Full-LED světlomety. Taky si teď nechává říkat Mokka X, což zní tak tajemně, až byste čekali, že bude na plesy chodit se škraboškou na tváři a doma švihat sluhu bičíkem, ale ve skutečnosti to „X“ jen označuje, že patří do řady crossoverů Opel (stejně jako nový menší Crossland X a větší Grandland X).

Jako jeden z mála kompaktních crossoverů můžete Mokku X mít také s pohonem všech kol, který stojí příplatkových 50 tisíc, ale pokud nebydlíte na horské chatě nebo za polárním kruhem, klidně je ušetřete – ani předokolka nemá problémy s trakcí. Vděčí za to pneumatikám 215/55 na 18palcových kolech a sportovně laděnému podvozku, který místo nejistého kolíbání tak častého u vyšších aut drží pohyby karoserie pevně pod kontrolou a dovoluje vrhat se do zatáček skutečně odvážně.

Bohužel je to však trochu na úkor poddajnosti, takže na horším povrchu je jízda neposedná s rázy od kol. Což je docela zklamání, protože Mokka před faceliftem dokázala namíchat pohodlí a stabilitu do příjemnějšího mixu. Rozpaky budí i vyšší úroveň hluku – prsty v tom má hlavně automat vytáčející „šeptající“ turbodiesel 1,6 CDTI do otáček, kde už nešeptá. To jde ale snadno vyřešit objednáním povedeného 1,4 turbo v manuálu, se kterým navíc ušetříte 57 tisíc.

Kdo je ale bez chyby, ať hodí kamenem – a u malých crossoverů obtížených spoustou kompromisů to platí obzvlášť. V tomto světle z toho totiž Mokka vychází dobře a zůstává i po faceliftu velmi atraktivním a v rámci segmentu jedním z nejpovedenějších aut – jezdí spolehlivě, je solidně postavená, našlapaná výbavou, a přitom nestojí nesmysl. A v první řadě skvěle vypadá, což je v téhle třídě ta nejdůležitější vlastnost. Tomu se těžko odolává, že?

Foto: autor 

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vypadá skvěle    – Tuhý podvozek   
+ Jezdí sportovně    – Vyšší hlučnost
+ Infotainment s OnStar službami     
+ Integrovaný držák pro kola  
+ Stojí rozumné peníze  

Technické parametry vozidla Opel Mokka X 1,6 CDTI 4x2 AUT6:

Základní cena vozu

546 900 Kč

(1,4 turbo man za 454 900 Kč)

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 598 cm3

Výkon

100 kW (136 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.  

Točivý moment

320 Nm při 2 000 - 2 250 ot./min.

Hmotnost

1 378 kg

Výkon/hmotnost

98 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,3 s

Max. rychlost  

188 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,9 l/100 km

Objem palivové nádrže

53 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

215/55 R18

Délka

4 275 mm

Šířka

1 781 mm

Výška

1 658 mm

Rozvor náprav

2 555 mm

Objem zavazadlového prostoru 

356 l

Galerie

Komentáře