foto Driversweb.cz

Peugeot 3008 2,0 HDi GT-Line – sexy modelka

Datum článku: 2.5.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Nejvíc sexy auto segmentu středních crossoverů zametá s konkurencí a brousí si zuby i na prémiovou špičku. Má na to?

„Ty krávo, to je kára!“ Reakce všech na nový Peugeot 3008 byla stejná, i když konkrétní slova se mírně lišila. Druhá generace 3008 se totiž definitivně rozhodla, že už nechce být něco mezi SUV a MPV, a poněkud bezpohlavní design první generace vyměnila za sebevědomé křivky crossoveru, které dokonale podtrhují vytříbené detaily jako LED světelného podpisu s pulzujícími blinkry (à la Audi), výdechy nad předními blatníky (falešné), prostorová zadní světla nebo dvoubarevný lak.

Jestli se vám ale při pohledu zvenku podlamují kolena, tak z interiéru si sednete na zadek. Doslova. A rovnou do nádherných prošívaných kožených křesel. Pak si dejte chvíli na vydýchání a dobře si kabinu prohlédněte – architektonicky je orientována na řidiče a přináší přehlídku kvalitních materiálů, dobrého zpracování a skvělých designových detailů, jako jsou třeba „piánové“ klávesy ovládání infotainmentu. Ten má vylepšený design a funkci, takže se s ním příjemněji žije, skvěle ho pak doplňuje digitální palubka i-Cockpit s parádní grafikou doplněnou animacemi, které jinde neuvidíte.

Stejně ohromující jako design je i rozsáhlá nabídka palubních technologií – full LED světla s automatickým přepínáním dálek, adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruhu, parkovací asistent s 360° rozhledem kamer, indukční nabíječka telefonu, elektrické dveře kufru s virtuálním pedálem nebo sedačky s masážní funkcí, to vše zalité ambientním světlem doplněným osvětlením výstupního prostoru se znakem Peugeotu. Řadu věcí nenajdete ani u prémiové smetánky s cenovkou přes milion.

  

Tým návrhářů zjevně vytvářel něco extrémně SEXY a vážně se jim to podařilo. Až si totiž tohle všechno v showroomu vyslechnete, budete nejspíš tak vzrušení, že budete chtít na prodejce vyhrknout: „Kde to mám podepsat?“ Ale propisku ještě na chvíli odložte, měli byste o 3008 vědět všechno – třeba to, že je v některých ohledech přeci jen trochu nedotažený.

Pocítíte to hlavně za volantem. Ten má šestihranný tvar a miniaturní rozměry, takže už nepřekáží ve výhledu na přístroje, jenže má podivně nevyrovnaný proměnný posilovač (extrémně rychlý v nízké rychlosti, odtažitý ve vyšší), který zabíjí odezvu a podrývá vaši jistotu. To se daří i podvozku, který na horším asfaltu nedokáže odfiltrovat nerovnosti, na hrbolech se otřásá a odskakuje a zadní vlečená náprava působí poněkud neklidně (platforma z Picassa je znát). A automat je p-o-m-a-l-ý.

Při dálkových cestách na kvalitnějším povrchu ale 3008 září – konečně má šanci vyniknout pohodlný podvozek a uvolňující charakter, ke kterému najednou sedne i vláčný automat. Dvoulitrový diesel má sametový projev, a když jeho sto osmdesát koní pobídnete do klusu, dokáže nabrat svižné tempo, přitom usrkává z nádrže v průměru jen šest litrů paliva každých sto kiláků.

Výsledek je tedy trochu rozporuplný – pod neuvěřitelně atraktivní slupkou se skrývá docela průměrné auto. Efekt skvělý, funkce slabší. A to je velká škoda, protože prémiová auta, na které má 3008 spadeno, si lidé kupují nejen kvůli pozlátku, ale i jejich technické neprůstřelnosti. A tomu se 3008 ještě vyrovnat nedokáže.

Podle všeho však určitá míra povrchnosti ke třídě crossoverů patří a zákazníci na to, jak auto jezdí a jak se řídí, už dnes většinou kašlou. Dokazuje to záplava objednávek, které se do Peugeotu jen hrnou (více než 100 tisíc za první čtyři měsíce) – silná vizuální stránka spolu s náloží komfortní výbavy totiž dokáže přebít jeho chyby. 3008 je skutečně jedno z nejatraktivnějších aut svého segmentu, což dokládá i zisk titulu Auto roku. Nakonec ruku na srdce, neříkejte, že byste nechtěli chodit s modelkou, i kdyby byla trochu natvrdlá. Stačilo by, že je fakt SEXY…

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Skvělý design zvenku i uvnitř – Jízdně zcela průměrný   
+ Našlapaný nejmodernější technikou    – Pár nedotažeností
+ Silný a úsporný diesel  
+ Výborný parťák na dlouhé cesty  

Technické parametry vozidla Peugeot 3008 2,0 BlueHDi GT-Line:

Základní cena vozu

895 000 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

133 kW (180 koní) při 3 750 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 540 kg

Výkon/hmotnost

116 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,9 s

Max. rychlost

210 km/h

Převodovka

automatická, 6 rychlostí

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,8 l/100 km

Objem palivové nádrže

53 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

225/55 R18

Délka

4 447 mm

Šířka

1 841 mm

Výška

1 623 mm

Rozvor náprav

2 675 mm

Objem zavazadlového prostoru 

520 l

Galerie

Komentáře