Datum článku: 12.6.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák
Vypadá jako autobus, je prostorný jako autobus, ale řídí se daleko lépe než autobus. Navíc nabízí komfort luxusní limuzíny!
Vždycky jsem chtěl být autobusákem. Z výšky shlížet na silnici s majestátní masou kovu za zády, užívat si respekt ostatních řidičů a sprostě jim nadávat, když mi ho neprokážou, popohánět lidi, aby rychleji nastupovali, a občas je jen tak pro radost vycukat nečekaným ostrým brzděním. To je prostě sen. A s dlouhým Travellerem (recenzi kratší verze naleznete ZDE) se mi prakticky splnil…
Traveller je nejblíž, jak se mu s béčkovým řidičákem můžu přiblížit. Sedím tu totiž taky jako na bidýlku a celková délka úctyhodných 5,3 metru znamená, že si zatáčku musím opatrně najíždět (což je zvláště zábavné v podzemních parkovištích a úzkých uličkách), a s autobusáky se můžu zdravit jako rovný s rovným (i když mi zatím žádný neodpověděl). Jestli vám rodinná MPV přijdou velká, tak jedno takové byste Travelleru pohodlně naložili do kufru.
Zadní posuvné dveře dokonce pípají skoro jako v autobuse, ale s tím peskováním pasažérů si to raději rozmyslete, protože místo brblajícího plébsu bude vzadu nejspíš sedět někdo, kdo vás bude moci okamžitě vyhodit. Tohle je totiž Traveller ve VIP Business úpravě, což znamená pojízdnou kancelář s pěti pohodlnými koženými křesly, rozkládacím, odkládacími plochami a držáky pití. Byznymeni tak budou cestovat v naprostém komfortu.
Nadstandardního pohodlí se dostane i řidiči, který sedí v kožené, elektricky nastavitelné sedačce s masážní funkcí a k dispozici má infotainment s navigací a online funkcemi, průhledový displej, automatická dálková světla, sledování slepého úhlu nebo adaptivní tempomat. Kdo potřebuje S-Klasse?
Ale pravý komfort přináší automat – vyhlazuje řazení na prakticky neznatelnou úroveň, takže jízda je naprosto bezvýhradně pohodlná. Tedy na dodávku, samozřejmě. Ale civilní Traveller má vzadu klasické vinuté pružiny, takže se na silnici chová velmi vychovaně a nechá se přesně a snadno vést. Řízení je vážně nenáročné a příjemné, motor silný a kultivovaný (snadno umí jezdit za osm)… dobrý dojem tady vůbec nic nekazí.
Není tedy divu, že dodávky často nahrazují limuzíny pro shuttle service – ten prostor je zkrátka neocenitelný, navíc nepřicházíte o žádný komfort. A pokud vozíte VIP pasažéry, nejdelší a nejluxusnější verze Travelleru jim poskytne to pravé pohodlí. A pokud vyfasujete roli řidiče, nemusíte si zoufat, za volantem si užijete skoro stejně srandy jako v autobuse.
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Jezdí komfortně a snadno se řídí | – Délka je už někdy na obtíž |
+ Vejde se do něj všechno a všichni | |
+ Přidaný komfort automatu | |
+ Široká nabídka výbavy |
Technické parametry vozidla Peugeot Traveller Long Business VIP 2,0 BlueHDi EAT6:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 997 cm3 |
Výkon |
133 kW (177 koní) při 3 750 ot./min. |
Točivý moment |
400 Nm při 2 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 979 kg |
Výkon/hmotnost |
89 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
9,8 s |
Max. rychlost |
170 km/h |
Převodovka |
automatická, 6 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
5,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
69 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
nezávislé zavěšení |
Rozměr pneumatik |
215/60 R17 |
Délka |
5 308 mm |
Šířka |
1 920 mm |
Výška |
1 890 mm |
Rozvor náprav |
3 275 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
980 - 4 554 l |