foto Driversweb.cz

Renault Captur Energy TCe 90 – fešák od základu

Datum článku: 20.11.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Oblíbený malý crossover je teď ještě vybavenější a stylovější. Nebude mu ten dojem ale kazit základní motor?

Není těžké pochopit, proč je Captur bestsellerem ve třídě malých crossoverů – stačí se na něj podívat. Vypadá skvěle, že? Navíc je dost prostorný, má praktické posuvné zadní sedačky a dvojitou podlahu v objemném kufru, vypadá skvěle a má rozumnou cenovku. A už jsem říkal, že vypadá skvěle? Právě vzhled je totiž v tomhle módním segmentu tou nejsilnější zbraní. A když teď konkurence buší na dveře s oživenými staršími modely (2008, Mokka X) a záplavou nových (T-Roc, Arona, C3 Aircross, Kona, S-Tonic, Juke Mk. II), vstříkl Renault svému Capturu do žil také trochu nové krve.

Facelift snadno poznáte podle nových LED světel a linek denního svícení v nárazníku, zbytek jsou už jen velmi decentní úpravy – stříbrný lem v předním nárazníku, nová grafika zadních světel, nové designy kol, nové laky karoserie a střechy, která může mít nově panoramatické okno. Captur teď jde také objednat ve vrcholné verzi Initiale Paris s čalouněním kůží Nappa, audiosystémem Bose a dalšími laskominami. Styl je pro Captur prostě na prvním místě a proto si ho můžete vyšperkovat podle libosti.

Klidně až tak, že vám v rozpočtu nezůstanou žádné kačky na lepší motor a skončíte se základním přeplňovaným tříválcem 0,9 l s výkonem 90 koní. To však není vůbec žádná hanba – síly má dost, je docela tichý a živý. Jenže taky trochu rozechvívá karoserii svými vibracemi, sbírá se až na 1750 otáčkami, kvůli krátkým kvaltům točí na dálnici přes 3500 otáček, což se odráží v průměrné spotřebě kolem 7 litrů.

Nenáročným řidičům to bude stačit, ale všichni ostatní by měli zkusit ušetřit na příplatcích 25 tisíc a vrazit je raději do čtyřválcové dvanáctistovky s turbem. Ta má o 30 koní a 60 Nm víc, takže i když má papírovou spotřebu o půllitr horší, v reálu bude nejspíš úspornější, protože ji nebudete muset tak ždímat. Další variantou je naftová patnáctistovka s výkonem 90 a 110 koní, která bude určitě ještě úspornější, ale připlatíte si za ni minimálně 65 tisíc, což nám nepřijde jako dobrý obchod.

  

Řidičsky je Captur nenáročný a jízda pohodlná, i když na mizerném asfaltu trochu neposedná. Clio bude za volantem působit daleko uspokojivějším dojmem, Captur k žádným rozpustilým nepravostem nesvádí. Jenže jasně, Captur je variabilnější a praktičtější a snadno se do něj nasedá. A hlavně je free, cool a in. Tak šup do konfigurátoru a pěkně si ho vymazlete, ať vás na ulici nikdo nepřehlédne!

 

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Vypadá skvěle – Pár koníků navíc by to přeci jen chtělo   
+ Prostor a variabilita – S Cliem bude větší zábava
+ Pohodlná a bezpečná jízda     
+ LED v téhle třídě!  
+ Možnosti individualizace  

Technické parametry vozidla Renault Captur Energy TCe 90:

Základní cena vozu

314 900 Kč

Motor

řadový tříválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

898 cm3

Výkon

90 koní (95 při overboostu) při 5 000 ot./min.  

Točivý moment

140 Nm (150 při overboostu) při 2 250 ot./min.

Hmotnost

1 248 kg

Výkon/hmotnost

76 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

13,0 s

Max. rychlost  

171 km/h

Převodovka

manuální, 5 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

5,1 l/100 km

Objem palivové nádrže

45 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

kliková s vlečenými rameny

Rozměr pneumatik

205/60 R16

Délka

4 122 mm

Šířka

1 778 mm

Výška

1 566 mm

Rozvor náprav

2 606 mm

Objem zavazadlového prostoru 

455 l

Galerie

Komentáře