foto Driversweb.cz

Renault Clio 1,2 TCe GT Line – nový standard

Datum článku: 5.1.2017 | Autor textu: Martin Jánský

Hbitost, dravost a radost z pohybu – tenhle nenápadný malý nákupní košík dokáže překvapivě velmi dobře pobavit!

Omlouváme se, selhali jsme. Na těchto řádcích jste měli číst divoce rychlý a adrenalinem stříkající test Clia RS Trophy, jenže osud tomu chtěl, že faceliftované Clio dorazilo dřív, než na nás vyšla řada, takže tu místo ostré hračky s 230 koni máme docela obyčejný nákupní košík s polovičním výkonem. Pardon. Ale ve skutečnosti je to daleko menší průšvih, než si myslíte – s tímhle Cliem totiž vůbec není žádná nuda!

Pravda, ze začátku to tak vůbec nepůsobí – v Eco režimu je motor úplně umřený a za pedálem plynu se mu vůbec nechce. Díky tomu padá průměrná spotřeba k pěti litrům, zvířátka a kytičky kolem silnic vám radostně mávají a jinak přísná ekoaplikace na vás pěje svou hvězdičkovou chválu. Je to pohodlné, uklidňující a šetrné, ale zábavné určitě ne. Zábava začne, až když ten pitomý ekorežim vypnete.

Pak se totiž skromná čtyřválcová dvanáctistovka konečně nadechne z plných plic a vyfoukne na vás všech svých 120 koní a 205 Nm, které dokážou udělat z Clia hbitou štiku. Stovka za 9,0 sekundy a maximálních 199 km/h sice v dnešním světě nejsou nijak závratná čísla, ale díky turbozátahu působí na první tři rychlosti skutečně svižně. Kvůli menšímu obsahu a většímu turbolagu musíte Clio neustále popohánět řadičkou, za což se vám odmění skutečným nadšením, i když bez vzrušujícího zvukového doprovodu.

Tohle Clio totiž není žádný sporťák, přestože vypadá jako méně vysmátý brácha Fiesty ST, hlavně asi díky kombinaci modrého laku Iron a paketu GT Line. Za ten se rozhodně vyplatí připlatit, protože obsahuje kupu lákavých vylepšení exteriéru i interiéru, jako jsou například litá kola, upravený přední i zadní nárazník, sportovní sedačky, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky. To vše za rozumných 15 tisíc v případě 16palcových kol, respektive 20 tisíc za paket se 17palcovými koly.

Díky němu naděláte s Cliem nejen spoustu parády, ale pomůže to i jeho funkci – anatomické sedačky příjemně svírají tělo a širší pneumatiky s nižším profilem na větších kolech přidávají grip. Díky tomu můžete Clio posílat do zatáčky hodně odvážně a dobře se u toho bavit. Navíc se i slušně řídí – lehké řízení je přesné, řadička má jasně definovaný chod a pedály se nevzpírají meziplynům. Zkrátka radost.

 

Ale znovu opakujeme, tohle není pravé sportovní auto, takže na jeho limity (gripu, trakce i jízdní stability) narazíte poměrně záhy. Ani za nimi však nepůsobí nejistě ani nebezpečně, takže si s ním můžete hrát podle libosti, drtit ho na rovinkách a smýkat jím zatáčkami. Berte to jako příjemný bonus k ukázkovým vlastnostem malého auta – je roztomilé (se slušnou mírou individualizace navíc), přiměřeně prostorné (vpředu v pohodě, vzadu horší, a kufr má 300 litrů), chytře vymyšlené, levné na provoz a jde koupit za babku.

Nedokážeme vám říci, kolik radosti z pohybu v sobě budou mít slabší verze a diesely, ale pokud se nemusíte držet s rozpočtem úplně u zdi, sáhněte po turbobenzinu (tříválec s 90 koni nebo naše 120koňová dvanáctka) a my vám garantujeme, že se v něm nudit rozhodně nebudete. Pravda, nebude to taková adrenalinová pumpa jako RS, ale jako nadšeným řidičům vám úsměv na tváři zaručeně vykouzlí, což je mezi dnešními obyčejnými auty skutek skoro zázračný. Není divu, Clio je teď znovu jedno z nejlepších a nejlákavějších aut v segmentu. A náš šéfkuchař ho doporučuje podávat s GT Line paketem.

Foto: Jan Svoboda

 

Technické parametry vozidla Renault Clio 1,2 TCe GT Line:

Základní cena vozu

384 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 197 cm3

Výkon

87 kW (120 koní) při 5 500 ot./min.

Točivý moment

205 Nm při 2 000 ot./min.

Hmotnost

1 165 kg

Výkon/hmotnost

103 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

9,2 s

Max. rychlost  

199 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí  

Poháněná kola

přední

Spotřeba ve městě

6,8 l/100 km

Spotřeba mimo město 

4,5 l/100 km

Spotřeba kombinovaná

5,3 l/100 km

Objem palivové nádrže

45 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

205/45 R17

Délka

4 062 mm

Šířka

1 732 mm

Výška

1 448 mm

Rozvor náprav

2 589 mm

Objem zavazadlového prostoru 

300 l

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Dobře jezdí a příjemně se řídí   – ...vlastně nic  
+ Živé turbomotory  
+ Povedený infotainment  
+ Prostor a praktičnost  
+ Paket GT Line a další individualizace    

 

Renault Clio

1,2 TCe (120 koní)

Ford Fiesta

1,0 EcoBoost (100 koní)

Opel Corsa

1,4 turbo (100 koní)

Škoda Fabia

1,2 TSI (110 koní)

0-100 9,2 s

5,3 l/100km

kufr: 300 l

0-100 11,2 s

4,6 l/100km

kufr: 290 l

0-100 11,0 s

5,1 l/100km

kufr: 285 l

0-100 9,4 s

4,8 l/100km

kufr: 330 l

cena: 334 900 Kč

cena: 309 990 Kč

cena: 307 900 Kč

cena: 306 900 Kč

Galerie

Komentáře