Datum článku: 29.5.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák
Karoq se konečně dočkal digitální palubky – přináší nějaké skutečné výhody, nebo je to jen módní zbytečnost? A je diesel lepší volbou než benzin?
Řada sofistikovaných jízdních asistentů, 9,2palcový dotykový infotainment s online službami a bezdrátovým nabíjením telefonu a navrch kupa praktických Simply Clever prvků korunovaných promyšleným systémem zadních sedadel VarioFlex, které jdou individuálně sklápět a vyjímat – Karoq sype esa z rukávů jako kouzelnický mistr. Ukazuje se ale, že si ještě jedno nechal v záloze.
Nově je totiž v nabídce s dlouho očekávaným 10,2palcovým displejem nahrazujícím v kapličce analogové budíky (můžete si ho objednat také do Octavie, Kodiaqu a Superbu). Konečně! Mechanické ukazatele jsou v digitálním věku přežitek, špatně se odečítají. Displej oproti tomu nabízí celou řadu nových možností. Kéž by je programátoři Škodovky dokázali naplno využít…
Vypadá to lákavě – displej může mít čtyři různá zobrazení od klasických budíků přes dvě verze infoprofilů až po minimalistické zobrazení, které šetří oči při nočních dálkových přeletech. Největší frajeřinou je zobrazení mapy s pokyny navigace přímo před očima řidiče, zatímco si spolujezdec hraje s rádiem, online informacemi nebo telefonem připojeným přes Apple CarPlay nebo Android Auto.
Jenže mimo tenhle scénář je skutečný přínos displeje omezený. Když totiž schováte budíky a zrovna nepotřebujete sledovat pokyny navigace, není vzniklá rozměrná plocha příliš využitá. Žádná inovativní zobrazení, žádné dodatečné informace, žádné sexy animace. S infoprofily taky přijdete o otáčkoměr, což u automatické převodovky moc nevadí, ale s manuálem by mohlo. I tak to samozřejmě vypadá lépe než klasické budíky a malinký displej mezi nimi… ale za 9 tisíc? No, nevím…
Stejně tak bych si asi dost rozmýšlel připlácet za turbodiesel. Dvoulitr se 150 koni je osvědčená pracovitá a skromná mula, jenže pocitově nepřináší oproti benzinové patnáctistovce (redakční TEST ZDE) nic moc navíc – jen více hluku, horší kultivovanost a o chlup méně mrštnosti a poddajnosti (ty dva metráky navrch jsou přeci jen znát).
Pravda, určitou roli hraje fakt, že 2,0 TDI je dostupný jen ve čtyřkolce a 1,5 TSI zase jen v předohrabu, ale brzy dorazí i další specifikace (turbodiesel předohrab a benzin se čtyřkolkou), takže se síly vyrovnají. Rozhodnutí bude tedy jen na vás a vaší peněžence. Cenový rozdíl mezi srovnatelnými verzemi bude minimálně 50 tisíc, což za 1,5litrový rozdíl ve spotřebě podle mého nestojí.
Ať už ale sáhnete po kterékoliv verzi Karoqu, určitě vás nezklame. Je to po všech stránkách povedené, skrz na skrz promyšlené a spolehlivě předvídatelné auto, které je připravené posloužit všem. Jasně, Octavie je větší a lépe jezdí, ale na stylovku má Karoq i praktické výhody (VarioFlex), takže si ho dokážete odargumentovat rozumem. Máte naše požehnání. Jen si ho pěčlivě naspecifikujte…
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Má styl i praktičnost | – ...ale benzin je přeci jen lepší volbou |
+ Vyrovnaná a pohodlná jízda | |
+ Snadno se s ním žije | |
+ Sehraná dvojice TDI a DSG... |
Technické parametry vozidla Škoda Karoq 2,0 TDI DSG 4x4:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 968 cm3 |
Výkon |
110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min. |
Točivý moment |
340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 591 kg |
Výkon/hmotnost |
94 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
9,3 s |
Max. rychlost |
195 km/h |
Převodovka |
dvouspojková automatická, 7 rychlostí |
Poháněná kola |
všechna čtyři |
Spotřeba kombinovaná |
5,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvková |
Rozměr pneumatik |
215/60 R16 |
Délka |
4 382 mm |
Šířka |
1 841 mm |
Výška |
1 603 mm |
Rozvor náprav |
2 624 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
521 l |