foto Driversweb.cz

Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 DSG – vysoká očekávání

Datum článku: 16.5.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Podle humbuku kolem Kodiaqa to vypadalo na příchod nového Mesiáše, ale ve skutečnosti je to jen obyčejné rodinné auto. Naštěstí aspoň velmi dobré rodinné auto!

„Hele, koukej, novej Kodiaq!“ odezírám ze rtů zírajících chodců, když se otáčejí za projíždějícím autem. Všude o něm čtou, všude o něm slyší, a teď ho konečně vidí naživo a jsou unešení. Vlastně je to takhle skoro s každou novou škodovkou, protože je Češi považují za jeden z národních klenotů (třetí v pořadí hned za pivem a hokejem), ale u Kodiaqa je to ještě silnější.

Mediální masáž, která strhla i lidi obyčejně škodovky ignorující, je odrazem důležitosti Kodiaqu pro automobilku – jde o první 5+2 rodinné auto značky, které navíc razí cestu novému designu. Škoda s ním také vstupuje do lukrativního teritoria módních velkých SUV, kde se hraje o pořádný balík peněz. Ta samá intenzivní reklama ale také pořádně vyšponovala úroveň očekávání zákazníků. Takže žádný tlak…

Naštěstí to u škodovky nepodcenili a dali si na Kodiaqu záležet. Hlavně je samozřejmě obrovský, aby nikdo netrpěl nedostatkem místa podélně a na šířku vpředu ani vzadu, a kufr je dokonce tak gigantický (objem 720 l), že se tam vešla další řada sedadel (s nimi má kufr 270 l, se sklopenými opěradly pak 630 l), kam můžete usadit děti, aniž byste jim předtím museli useknout nohy i hlavu – a zvládnou tam dokonce i delší cestu než jen za roh do cukrárny. Pořád je však třeba chápat je jako nouzová, Kodiaq rozhodně není tak prostorný jako běžná sedmimístná MPV.

Ergonomie je klasicky výborná, interiér naprosto přehledný a všechno snadno ovladatelné – dokonce i s tak velkým balíkem bezpečnostních systémů a komfortních technologií, které umí usnadňovat jízdu (adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruhu) i parkování (poloautomatický asistent s 360° kamerovým systémem, asistent pro parkování s přívěsem) a budou vám krýt záda (sledování mrtvých úhlů za jízdy a dopravy za vozidlem při vyparkovávání) i čumák (protikolizní systém s rozpoznáváním chodců).

A pak jsou tu tradiční chytré detaily jako vysouvací ochranné lišty ve dveřích na ochranu hran (okopírované z Fordu, jen se slabším zpracováním), víko kufru je elektrické s bezdotykovým ovládáním, sklopné tažné zařízení lze odjistit stiskem jediného tlačítka v kufru, elektrické jsou i dětské pojistky zadních dveřích ovládané z místa řidiče, i pro třetí řadu sedadel jsou k dispozici odkládací plochy, a dokonce je tu i systém zesílení hlasu řidiče (přes handsfree mikrofon a reproduktory vzadu), aby jeho hlas i bez hulákání dolehl k dětem ve třetí řadě sedaček.

Všechny tyhle drobnosti ho předurčují k roli rodinného auta, kterou tak plní vážně skvěle. Podíl na tom má také pohodová kvalita jízdy, hladce řadící automat a silný, dobře odhlučněný a úsporný (vejdete se v průměru do 7 litrů) turbodiesel. Přístup k řízení je typicky nenáročný, jak je pro velká SUV zvykem – prostě ho necháte jet a jen ho směřujete, kam potřebujete.

Nejslabší částí Kodiaqa je podvozek – kolíbá se totiž zbytečně moc na to, že nedokáže vyžehlit nerovnosti ani odfiltrovat rázy. Není to takový průšvih, že byste ho radši hodili do pole, ale určitě to mohlo dopadnout lépe. Že by se opakovala situace třetího Superba, který napoprvé také nedokázal přijít s dostatečně odladěným podvozkem a musel to dohánět přeladěním po roce ve výrobě? Snad se tedy dočká i Kodiaq.

Vážně by si ho zasloužil, protože je to poslední položka, která mu chybí k neprůstřelnosti. Je dost robustní, prostorný, chytře promyšlený a solidně postavený, hlavně v sobě ale má tu těžko popsatelnou přátelskost k rodině, kterou se chlubí ta nejlepší SUV. Je to auto, ve kterém vy i celá vaše rodina budete rádi trávit čas – tím hodně připomíná Discovery nebo XC90. Akorát stojí polovic. To je dobrý obchod, ne?

ŠKODA Connect

Kodiaq je průkopník online služeb, které se dají rozdělit na dvě oblasti. Základní Care Connect je k dispozici pro všechny infotainmenty a umožňuje jednak pomoc v nouzi (tísňové volání, oznámení nehody a infolinka) a plánování návštěv v servisu, druhak vzdálený přístup k vozu pomocí mobilní aplikace. V té vidíte stav vozu, jízdní data, aktuální parkovací pozici a další, případně dostat oznámení o spuštění alarmu v případě krádeže.

Druhou částí je Infotainment Online prostřednictvím SIM s LTE datovým připojením, který navigacím umožní například získávat online dopravní informace, blízká POI nebo počasí na naplánované cestě. Přes wi-fi mohou tento přístup k internetu sdílet i pasažéři na svých mobilních telefonech a tabletech.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Rodinně-přátelské auto – Podvozek by ještě potřeboval péči   
+ Spousta praktických vychytávek  
+ Uvolněná jízda  
+ Spousta životního prostoru  
+ Uspořádání 5+2  

Technické parametry vozidla Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 DSG:

Základní cena vozu

788 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

110 kW (150 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.

Točivý moment

340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min.

Hmotnost

1 783 kg

Výkon/hmotnost

84 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,2 s

Max. rychlost

192 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři přes mezinápravovou spojku   

Spotřeba kombinovaná

5,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

215/65 R17

Délka

4 697 mm

Šířka

1 882 mm

Výška

1 676 mm

Rozvor náprav

2 791 mm

Objem zavazadlového prostoru 

720 l

Galerie

Komentáře