foto Driversweb.cz

Škoda Kodiaq Scout 2,0 TDI 4x4 – hra na off-road

Datum článku: 28.6.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Scout je jako Kodiaq, jen o trochu vyšperkovanější. I když to s terénem nemyslíte úplně vážně, může vás zaujmout.

Scout je off-roadová verze Kodiaqu (redakční TEST ZDE), tedy terénní verze terénního auta – to vám perfektně ukazuje, jakou krizí osobnosti dnešní SUV procházejí. Na druhou stranu je to taky to jediné, kvůli čemu se Kodiaqu Scout můžeme smát, protože jinak je to po všech stránkách zatraceně dobré rodinné auto.

Předně je neuvěřitelně prostorný – Kodiaq je samozřejmě velké auto, ale na rozdíl od jiných je velký i uvnitř. Došlo mi to ve chvíli, kdy jsem loktem sotva dosáhl na opěrku ve dveřích. Vzadu je místa skoro jako ve vlajkovém Superbu a kufr byl se svými výchozími 720 litry objemu tak obrovský, že do něj pohodlně vmáčkli ještě třetí řadu sedadel (jsou jen pro děti a s nimi se kufr zmenší na stále slušných 636 litrů).

Úžasná je i praktičnost zvýšená dlouhou řádkou Simply Clever prvků – všechny ty sítě, háčky a oboustranné koberce v kufru fakt oceníte, karavanisti zase využijí elektricky sklopné tažné zařízení, hodí se i kapsy ve dveřích na 1,5litrové lahve a promyšlený je i držák nápojů v loketní opěrce, díky kterému otevřete lahev snadno jednou rukou. Pak je tu taky elektrická pojistka zadních dveří, výklopné kryty hran dveří nebo zesilovač hlasu, když chcete dětem vzadu důrazně domluvit. Takhle důkladně o tom, jak budete auto používat, nikdo jiný z branže vážně nepřemýšlí.

Kodiaq se taky velmi snadno používá – řízení je nenáročné, záda vám kryje nálož jízdních asistentů (nouzové brzdění, slepý úhel, adaptivní tempomat s aktivní jízdou v pruhu, parkovací asistent s 360° kamerovým systémem a asistentem vyparkování), motor je silný akorát (což však není moc dobrá vizitka pro slabší 150koňovou verzi) a přitom dostatečně kultivovaný, a když si připlatíte za DSG, nebude vaše pohodlí rušit naprosto nic.

  

Verze Scout se od standardního Kodiaqu liší mírně zvýšenou světlou výškou, přidanou ochranou podvozku a pohonem všech kol spojený s off-road jízdním režimem (upravuje nastavení ESP a dalších systémů), k tomu dostanete stříbrné doplňky a kupu znáčků Scout plus kupu výbavy navíc (třeba skvělý interiér Alcantara/kůže). Ve skutečnosti má ale Scout o pár milimetrů nižší světlou výšku než výchozí Kodiaq (to všechny ty ochranné plasty), takže ten slavný off-roadový charakter je jen laciná přetvářka. Jestli vám to celé stojí za těch cca 50 tisíc, které připlatíte oproti výbavě Style, si musíte rozmyslet sami, ale ve verzi Scout vypadá Kodiaq určitě lépe.

Taky lépe jezdí – ačkoliv nedovedu říci, jestli je to úpravami Scoutu nebo inženýři Škodovky přepracovali podvozek všech Kodiaqů (upřímně doufám v to druhé), ale tentokrát podvozek nikde nemlátil ani se nervózně nekolíbal, naopak působil jistě a přitom dostatečně pohodlně a vyváženě. Tím by tedy byla odstraněna vlastně jediná výtka, kterou jsme ke Kodiaqu měli (redakční TEST ZDE). Což je zatracená smůla, protože na něm vlastně ani není co kritizovat…

A to působí podezřele – jenže já fakt nejsem zaslepený patriot a ani nekompetentní idiot. Kodiaq je prostě tak dobrý auto. Jasně, CX-5 je řidičsky inspirativnější, CR-V má lepší motor a převodovku a Tiguan XL má kvalitnější interiér, jenže Kodiaq je skvěle vyvážené auto bez chyb, které perfektně slouží svému účelu – dovézt rodinu bezpečně a pohodlně na místo určení. A pokud si nemůžete dovolit dát dva miliony za Discovery (redakční TEST ZDE), které je naprosto špičkové, Kodiaq je ta nejlepší lacinější volba.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Dokonale praktické rodinné auto    – ...ale je to jen pozlátko   
+ Příjemně jezdí a dobře se řídí  
+ Našlapaný technologiemi  
+ Má i 7místnou verzi  
+ Scout vypadá lépe...  

Technické parametry vozidla Škoda Kodiaq Scout 2,0 TDI 4x4 DSG:

Základní cena vozu

1 027 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbodiesel

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 968 cm3

Výkon

140 kW (190 koní) při 3 500 - 4 000 ot./min.

Točivý moment

400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min.

Hmotnost

1 752 kg

Výkon/hmotnost

108 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

8,9 s

Max. rychlost

210 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři přes mezinápravovou spojku   

Spotřeba kombinovaná

5,7 l/100 km

Objem palivové nádrže

60 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

víceprvkové zavěšení

Rozměr pneumatik

235/50 R19

Délka

4 697 mm

Šířka

1 882 mm

Výška

1 676 mm

Rozvor náprav

2 791 mm

Objem zavazadlového prostoru 

720 l

Galerie

Komentáře