foto Driversweb.cz

Suzuki S-Cross 1,4 BoosterJet – tři přání

Datum článku: 20.5.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák

Facelift zcela změnil tvář a rozšířil schopnosti S-Crossu, jeho čistou duši však ponechal nedotčenou. A to je moc, moc dobře!

Nevím, jestli auta chodí na ryby, ale vypadá to, že se S-Crossu podařilo z rybníka vytáhnout kouzelného dědečka, který mu splnil tři nejtajnější faceliftová přání.

Předně – a to se skutečně nedá přehlédnout – si S-Cross přál trochu vylepšit zevnějšek. A tak dostal nová protáhlá světla, chromovanou masku, nový nárazník, a dokonce i kapotu se dvěma svalnatými výstupky, takže už ani v nejmenším nepřipomíná žádný druh hmyzu. Ani náznakem. Spíš něco, co se má líbit v Číně. I tak je to designový posun vpřed, což dokazuje fakt, že se kromě drobné úpravy grafiky zadních světel, nových kol a laku na nic dalšího nesahalo.

Nic moc nebylo třeba měnit ani v interiéru, tak se vylepšovaly jen palubní technologie – druhé přání. Uprostřed palubky se uhnízdil infotainment se 7palcovým dotykovým displejem známý z Vitary a Balena. Má jednoduché ovládání, parkovací kameru a přehlednou navigaci. Novinkou je také adaptivní tempomat a systém městské bezpečnosti upozorňující na hrozící havárii a samočinně nouzově brzdící.

Poslední a nejdůležitější přání směřovalo pod kapotu, kde letité atmosféry vystřídaly moderní downsizované turbomotory. Říkají jim BoosterJet – nezní to skvěle? Přesně jako vystřižené z dob, kdy turba byly ještě cool. Základem je litrový tříválec s výkonem 112 koní a 170 Nm, ale lákavější je čtyřválcová čtrnáctistovka se 140 koni a 220 Nm.

Výkonový skok za příplatek 33 tisíc určitě stojí, protože motor se s autem méně nadře a ležérnější způsob jízdy k S-Crossu sedí. Starou šestnáctistovku jste museli ždímat, BoosterJet vás vyveze na bezstarostné vlně točivého momentu a umožní vám předjíždět i bez dlouhých taktických příprav. Spořádá u toho stejných šest až sedm litrů, ale tempo je citelně vyšší.

Na tom má podíl i příjemné řízení a povedený podvozek – další věci, na které nebylo potřeba sahat. Všechna Suzuki padnou skvěle do ruky a S-Cross není výjimkou, má stejně přirozené řízení, hladké a přesné řazení a skvěle rozmístěné pedály. Sžijete se s ním už po pár metrech a můžete se hned ponořit do objevování talentu šasi.

Poddajnost je ukázková a náklony karoserie tady nejsou od toho, aby vás děsily a zpomalovaly, jen poctivě informují o působících silách, což ulehčuje práci se setrvačností hmoty. A té není mnoho – S-Cross váží muších 1 300 kilo, takže působí v každé situaci agilně a obratně. Snadno se tak necháte unést a začnete řezat zatáčky svižně jako v běžném hatchbacku. Řídit S-Cross je prostě zábava – a to je něco, co nemůžu říci o žádném jiném kompaktním crossoveru.

Pokud jste se už rozhodli, máte moje požehnání a na cestu vám zkusím poradit, kterou verzi vybrat. Jestli nejste úplní loudové a nemáte hluboko do kapsy, berte silnější 1,4 BoosterJet, který je tak výkonný a úsporný, že vám drahá naftová šestnáctistovka nepřijde ani na mysl. U výbavy se rozhodujete prakticky jen mezi slušně našlapanou Premium nebo rozmařilou Elegance (parkovací senzory, navigace, nouzové brzdění a adaptivní tempomat za 43 tisíc) – to je na vás. O čem byste ale měli popřemýšlet, je pohon všech kol – pro horaly je to jasná povinnost, ale pro ostatní to může být jen 43tisícová položka, jejíž činnosti si pravděpodobně nikdy ani nevšimnou.

Možná teď nad mým nadšením z S-Crossu kroutíte hlavou, ale tohle auto je v době, kdy už většina automobilek kašle na to, jak jejich výtvory jezdí, velmi příjemným řidičským osvěžením. Nová verze přináší spoustu vítaných vylepšení, ale žádná z nich neředí úspěšný základní koncept. Takže než skočíte do nudného koncernu nebo bídného frantíka, objednejte si testovací jízdu u Suzuki, budete velmi mile překvapení, to vám garantuji!

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Příjemný na řízení – Design si říká o další facelift   
+ Uživatelsky přívětivý  
+ Povedený turbomotor  
+ Skvělý podvozek  
+ Moderní technologie  
+ Můžete ho mít i jako 4x4     

Technické parametry vozidla Suzuki S-Cross 1,4 BoosterJet 4x4 AllGrip:

Základní cena vozu

512 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 997 cm3

Výkon

103 kW (140 koní) při 5 500 ot./min.  

Točivý moment

220 Nm při 1 500 - 4 000 ot./min.

Hmotnost

1 290 kg

Výkon/hmotnost

108 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,2 s

Max. rychlost

200 km/h

Převodovka

manuální, 6 rychlostí

Poháněná kola

všechna čtyři přes mezinápravovou spojku   

Spotřeba kombinovaná

5,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

47 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

215/60 R17

Délka

4 300 mm

Šířka

1 785 mm

Výška

1 580 mm

Rozvor náprav

2 600 mm

Objem zavazadlového prostoru 

440 l

Galerie

Komentáře