Datum článku: 19.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Nové Polo vypadá nápadně podobně jako to staré, ale nenechte se mýlit – při vývoji nové generace nezůstal kámen na kameni a výsledkem je ještě lepší auto. Měl by se Golf začít bát?
Polo je v podstatě zmenšený Golf – říkáme to u každé generace, ale u té nejnovější to platí zdaleka nejvíc. Zase poskočila kvalitativně o něco výš, je prostornější, vybavenější a sofistikovanější. Skoro začínám mít pocit, že z chudšího příbuzného Golfu začíná dozrávat ve skutečnou osobnost!
Jen se mrkněte na design, který se snad poprvé v historii Pola dá popsat jako atraktivní, a ne jen užitkový. Zalomené LED pruhy ve světlech, zlomy na kapotě a prolisy na bocích nejlépe vyniknou právě v téhle oranžové „Energetic“ a leštěné 18ky „Bonneville“ to perfektně podtrhnou. Lidi si Polo se zájmem prohlíželi a já se jim ani nedivím.
Navíc si ho můžete našlapat rozmazlující výbavou. Duální klimatizace, digitální palubka (náš kousek ji bohužel neměl), 8palcový infotainment, parkovací senzory s kamerou, radarový tempomat, hlídání slepého úhlu nebo adaptivní podvozek – tady vám fakt nebude nic chybět! Jasně, některé prvky (jako třeba 9,2palcový infotainment, parkovací asistent nebo udržování jízdy v pruhu) zůstaly vyhrazené většímu Golfu, ale při troše skromnosti se bez nich určitě snadno obejdete.
Polo se Golfu zase o něco přiblížilo také vnitřním prostorem – teď je skoro stejně velké jako pětkový Golf, se kterým rodiny ještě nedávno neměly žádný problém. Vpředu si snadno uděláte pohodlí, dozadu se usadí i dospělák a kufr má solidních 351 litrů a dvojitou podlahu. Opravdu potřebujete víc?
Nejblíž jsou si ale tím, jak se řídí a jak jezdí. Polo za volantem působí bytelně a sladěně, na silnici je stejně jisté a stabilní, stejně tiché a vychované jako větší Golf, oproti němuž má díky menším rozměrům a nižší hmotnosti víc hbitosti a mrštnosti. Prohnat ho zatáčkami není vážně žádná nuda!
Polo si taky vystačí s pouhým tříválcem, který by vám v Golfu připadal podměrečný. Na pohodové ježdění stačí i 95 koní, ale silnější 115koňová verze bude určitě univerzálnější volbou, i když za ni dáte o 24 tisíc víc. 7stupňové DSG stojí další 40 tisíc a můžete ho mít k oběma motorům. A jestli na něj máte, určitě si ho pořiďte, protože řadí hladce a chytře a taky výrazně přispívá k jízdnímu pohodlí, které si za volantem Pola budete užívat podobně jako v Golfu…
Polo skutečně dospělo a šlape na paty Golfu zase o něco intenzivněji. Vypadá skvěle, šířka výbavy vás příjemně překvapí a nad chováním na silnici budete muset uznale pokývat hlavou. Pokud vážně nepotřebujete víc místa nebo výbavy, tenhle zmenšený Golf pro vás může být tou pravou volbou.
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Konečně atraktivní design | – ...přesto by vám pár drobností mohlo chybět |
+ Velikostí skutečně rodinné | |
+ Jezdí opravdu dospěle | |
+ Tříválec naprosto stačí | |
+ Můžete ho našlapat výbavou | |
+ Za Golfem už mnoho nezaostává... |
Technické parametry vozidla Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 k DSG:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový tříválec |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
999 cm3 |
Výkon |
70 kW (95 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment |
175 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min. |
Hmotnost |
1 180 kg |
Výkon/hmotnost |
80 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
10,8 s |
Max. rychlost |
187 km/h |
Převodovka |
automatická dvouspojková, 7 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
4,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
40 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
vlečená ramena |
Rozměr pneumatik |
185/65 R15 |
Délka |
4 053 mm |
Šířka |
1 751 mm |
Výška |
1 461 mm |
Rozvor náprav |
2 551 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
351 l |