foto Driversweb.cz

VW Polo 1,0 TSI DSG – na hraně dospělosti

Datum článku: 19.4.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský

Nové Polo vypadá nápadně podobně jako to staré, ale nenechte se mýlit – při vývoji nové generace nezůstal kámen na kameni a výsledkem je ještě lepší auto. Měl by se Golf začít bát?

Polo je v podstatě zmenšený Golf – říkáme to u každé generace, ale u té nejnovější to platí zdaleka nejvíc. Zase poskočila kvalitativně o něco výš, je prostornější, vybavenější a sofistikovanější. Skoro začínám mít pocit, že z chudšího příbuzného Golfu začíná dozrávat ve skutečnou osobnost!

Jen se mrkněte na design, který se snad poprvé v historii Pola dá popsat jako atraktivní, a ne jen užitkový. Zalomené LED pruhy ve světlech, zlomy na kapotě a prolisy na bocích nejlépe vyniknou právě v téhle oranžové „Energetic“ a leštěné 18ky „Bonneville“ to perfektně podtrhnou. Lidi si Polo se zájmem prohlíželi a já se jim ani nedivím.

Navíc si ho můžete našlapat rozmazlující výbavou. Duální klimatizace, digitální palubka (náš kousek ji bohužel neměl), 8palcový infotainment, parkovací senzory s kamerou, radarový tempomat, hlídání slepého úhlu nebo adaptivní podvozek – tady vám fakt nebude nic chybět! Jasně, některé prvky (jako třeba 9,2palcový infotainment, parkovací asistent nebo udržování jízdy v pruhu) zůstaly vyhrazené většímu Golfu, ale při troše skromnosti se bez nich určitě snadno obejdete.

Polo se Golfu zase o něco přiblížilo také vnitřním prostorem – teď je skoro stejně velké jako pětkový Golf, se kterým rodiny ještě nedávno neměly žádný problém. Vpředu si snadno uděláte pohodlí, dozadu se usadí i dospělák a kufr má solidních 351 litrů a dvojitou podlahu. Opravdu potřebujete víc?

Nejblíž jsou si ale tím, jak se řídí a jak jezdí. Polo za volantem působí bytelně a sladěně, na silnici je stejně jisté a stabilní, stejně tiché a vychované jako větší Golf, oproti němuž má díky menším rozměrům a nižší hmotnosti víc hbitosti a mrštnosti. Prohnat ho zatáčkami není vážně žádná nuda!

Polo si taky vystačí s pouhým tříválcem, který by vám v Golfu připadal podměrečný. Na pohodové ježdění stačí i 95 koní, ale silnější 115koňová verze bude určitě univerzálnější volbou, i když za ni dáte o 24 tisíc víc. 7stupňové DSG stojí další 40 tisíc a můžete ho mít k oběma motorům. A jestli na něj máte, určitě si ho pořiďte, protože řadí hladce a chytře a taky výrazně přispívá k jízdnímu pohodlí, které si za volantem Pola budete užívat podobně jako v Golfu…

Polo skutečně dospělo a šlape na paty Golfu zase o něco intenzivněji. Vypadá skvěle, šířka výbavy vás příjemně překvapí a nad chováním na silnici budete muset uznale pokývat hlavou. Pokud vážně nepotřebujete víc místa nebo výbavy, tenhle zmenšený Golf pro vás může být tou pravou volbou. 

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Konečně atraktivní design – ...přesto by vám pár drobností mohlo chybět   
+ Velikostí skutečně rodinné  
+ Jezdí opravdu dospěle  
+ Tříválec naprosto stačí  
+ Můžete ho našlapat výbavou  
+ Za Golfem už mnoho nezaostává...     

Technické parametry vozidla Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 k DSG:

Základní cena vozu

388 900 Kč

Motor

řadový tříválec

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

999 cm3

Výkon

70 kW (95 k) při 5 000 ot./min.  

Točivý moment

175 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min.

Hmotnost

1 180 kg

Výkon/hmotnost

80 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

10,8 s

Max. rychlost  

187 km/h

Převodovka

automatická dvouspojková, 7 rychlostí   

Poháněná kola

přední

Spotřeba kombinovaná

4,6 l/100 km

Objem palivové nádrže

40 l

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

vlečená ramena

Rozměr pneumatik

185/65 R15

Délka

4 053 mm

Šířka

1 751 mm

Výška

1 461 mm

Rozvor náprav

2 551 mm

Objem zavazadlového prostoru

351 l

Galerie

Komentáře