foto Driversweb.cz

Volkswagen Golf R - EVO v civilu

Datum článku: 31.10.2017 | Autor textu: Matěj Slepička | Autor fotografií: Jiří Čermák

Facelift přinesl upravený design a nové technologie – a taky ještě více výkonu a rychlosti. To přeci nikdy není na škodu, ne?

Výkon 300 koní a stovka pod 5 sekund, k tomu superefektivní čtyřkolka a to vše zabalené v kompaktní karoserii – ještě nedávno to byla výsada pouze ostrých japonských odkojenců rally, které sice dokázaly spráskat supersport na lusknutí prsty, ale děti do školy vozily s poskakováním v zácpách od lepivých spojek a našponovaných diferenciálů. Dnes můžete mít totéž v každodenně použitelném Golfu. Ale nepřišel o charakter a vzpurnost až příliš? Jdeme to zjistit.

Rychlost mu vážně nechybí. Po posledním faceliftu už má těch koní dokonce 310 a 400 Nm k tomu, takže nově se 7stupňovým DSG zvládne stovku dokonce za brutálních 4,6 sekundy (když ho zpomalujete s manuálním řazením, trvá mu to 5,1 sekundy). Stejně rychle to uměla třeba osmiválcová M3, pamatujete?

A věřte mi, že za volantem působí snad ještě o chlup rychleji, když vás nečekaně naléhavě přitiskne k opěradlu sedačky a motor u toho s každým přeřazením zapráská do výfuku. Navíc se Golf nechá velmi precizně vést a podvozek u toho zvládá nerovnosti s naprostou jistotou, takže vaši oblíbenou okresku ztrestáte tak rychle, že se při tom možná ani nestihnete nadechnout.

Ale upřímně – něco tomu chybí. Naléhavost, soustředěnost nebo větší vtažení do děje, prostě víc emocí. Golf R zvládá všechno naprosto precizně jako mistr svého oboru, jde vám úžasně na ruku a přizpůsobuje se vašemu jezdeckému stylu tak ochotně, jako žádný jiný hothatch na trhu. Zároveň to ale dělá tak sterilně, že si z toho odnesete jen jeden prostý vjem a to je „Rychlost“. Asi jste to čekali, že?

  

Tak to jste určitě čekali i to, že Golf R je při běžném ježdění dokonale pohodlný a jen málokterý laik by mu hádal tenhle skrytý potenciál. Jenže to rozhodně není pravidlem – takhle rychlé hot hatche jsou totiž obvykle tvrdé, neposlušné, hlučné a nepraktické. Jen si vzpomeňte na Focus RS, Civic Type-R nebo WRX STi, i když to má ten sedanovitý batoh navíc. Chtěli byste v nich jet po D1 do Brna? Golf R si to ale s chutí dá a klidně s ním můžete odvézt tchýni k lékaři, aniž by si vymlátila zuby nebo obchodního partnera na schůzku tak, aby vás neměl za nezodpovědného chuligána.

Před šířkou schopností Golfu R se prostě musíme poklonit. Vážně žádné jiné auto nedokáže spojit bezstarostnou každodenní praktičnost se zničující rychlostí na okreskách. Tím hravě překonává náladového pohrobka silničních rally speciálů – WRX STi od Subaru, kterému bude navíc na okresce hravě stačit. Svět je nespravedlivej.

Foto: Jiří Čermák

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ Rozsah schopností – Chybí mu charakter  
+ Efektivita  
+ Kvalita zpracování  
+ Motor   
+ Skvělé naladění DSG  

Technické parametry vozidla Volkswagen Golf R MY2017:

Základní cena vozu

999 900 Kč

Motor

řadový čtyřválec, turbo

Uložení motoru

vpředu napříč

Objem

1 984 cm3

Výkon

228 kW (310 koní) při 5 500 - 6 500 ot./min.  

Točivý moment

400 Nm při 2 000 - 5 400 ot./min.

Hmotnost

1 483 kg

Výkon/hmotnost

209 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

4.6 s

Max. rychlost

250 km/h

Převodovka

dvojspojková, 7 rychlostních stupňů

Poháněná kola

všechna čtyři

Spotřeba kombinovaná

 6.9 l/100 km

Objem palivové nádrže

55 l

Zavěšení přední nápravy

McPhearson

Zavěšení zadní nápravy

Víceprvková

Rozměr pneumatik

225/40 R18

Délka

4 276 mm

Šířka

1 790 mm

Výška

1 436 mm

Rozvor náprav

2 637 mm

Objem zavazadlového prostoru 

343 l

Galerie

Komentáře