Datum článku: 21.6.2018 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Jiří Čermák
Atraktivní design, spolehlivá technika, nálož výbavy a reputace VW – s tímhle autem prostě nejde šlápnout vedle. Jedině při konfigurování…
V dětství jsem si hrozně rád hrál s Legem – můžete z něj postavit, co si jen umanete, vaši představivost limituje pouze počet kostiček a jejich hranatost. Stejně hraví jsou podle všeho i konstruktéři Volkswagenu, kteří prošli koncernový sklad dílů a postavili z nich nový crossover. T-Roc je totiž precizním a promyšleným mixem Pola (redakční TEST ZDE), Golfu (TEST) a Tiguanu (TEST).
Tiguana poznáte v jeho stylingu – T-Roc jako by mu z oka vypadl, jen je trochu uhlazenější, aby se víc líbil ženám, a dynamičtější, což je dáno kompaktnějšími rozměry. Na délku je totiž jen o chloupek kratší než Golf, přitom rozvor má o podobný chloupek další než Polo. To také definuje prostor pro posádku (podobný jako Polo), do kufru se toho ale vejde mnohem víc (o 65 litrů víc než do Golfu). Že jsou Audi Q2 i Seat Arona rozměrově zase trochu jinde, jen dokazuje pružnost MQB plaftormy a složitost genového inženýrství VW.
Palubka nejvíc připomíná nové Polo svou vertikální architekturou i použitou technikou (digitální přístrojovka a infotainmenty), po stránce výbavy je to zase mix všech dostupných prvků ze skladu (z Pola digitální přístrojovku, 8palcový infotainment a 300wattové audio Beats, z Golfu parkovací asistent nebo asistent pro jízdu v zácpě a z Tiguanu třeba elektrické víko kufru s bezdotykovým ovládáním).
Technika je převzatá komplet z Golfu – začíná se na 115koňovém litrovém TSI a končí na 190koňové 2,0 TSI, ideální ale bude sáhnout po 150koňovém 1,5 TSI. To neznamená, že by na 2,0 TDI (k dispozici ve verzi se 150 a 190 koni) bylo něco špatně, vlastně je dost tichý a snadno budete jezdit pod šest litrů, jenže za něj dáte o nějakých padesát tisíc víc. K turbodieselu (nebo k nejsilnějšímu benzinu 2,0 TSI) si můžete za dalších 59 tisíc pořídit pohon všech kol 4Motion (k 1,5 TSI naopak objednat nejde), ale klidně se bez něj obejdete. Nakonec T-Roc je spíš stylovka do města než horský vůdce.
Výsledek je za volantem dost příjemný – T-Roc jezdí sebejistě, dynamicky a bezpečně, s grácií zvládá prokousávání městem i dálniční přelety. Náš kousek jezdil na sexy 19palcových kolech a i s nimi poskytoval dost poddajnosti, aby posádku neotravoval natřásáním, osmnáctky však budou rozumnější volbou (cenově a poměrem vzhled/pohodlí). Zábavy si za jeho volantem pochopitelně moc neužijete, ale má ten správný německý důvěryhodný přístup, takže si vždy budete připadat jistě.
T-Roc je tak sázkou na jistotu – bere si to nejlepší z příbuzných modelů a míchá to do atraktivního celku. Jediné, na co si musíte dát pozor, je finální cena – snadno ji totiž vyšroubujete až na úroveň, kdy přestane pro malý crossover dávat smysl. Držte se ale při zdi (1,5 TSI, manuál, předokolka a výbavy, kolik si jen můžete dovolit), a budete mít moc pěkné a hodnotné auto, které vám bude dělat radost.
Foto: Jiří Čermák
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Atraktivnější alternativa ke Golfu | – Může hodně lézt do peněz |
+ Chytře poskládaná technika | – Tiguan nevyjde o mnoho dráž |
+ Příjemně jezdí a dobře se řídí | |
+ K dispozici i pohon 4x4 |
Technické parametry vozidla Volkswagen T-Roc 2,0 TDI DSG 4Motion:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový čtyřválec, turbodiesel |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
1 968 cm3 |
Výkon |
110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min. |
Točivý moment |
340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min. |
Hmotnost |
1 530 kg |
Výkon/hmotnost |
94 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
8,4 s |
Max. rychlost |
200 km/h |
Převodovka |
dvouspojková automatická, 7 rychlostí |
Poháněná kola |
všechna čtyři |
Spotřeba kombinovaná |
5,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
55 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
víceprvková |
Rozměr pneumatik |
215/60 R16 |
Délka |
4 234 mm |
Šířka |
1 819 mm |
Výška |
1 573 mm |
Rozvor náprav |
2 590 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
392 l |