foto Driversweb.cz

VLOG & BLOG #14 - Elektromobilita 2020 a Renault ZOE

Datum článku: 15.4.2019 | Autor textu: Matěj Slepička

V roce 2020 nás čeká velká elektro revoluce, automobilky budou muset připravit svá auta na emisní normu EU7. Ta zahrnuje pokuty pro každou automobilku, která přesáhne emisní limity 95g/km v průměru na celé modelové řadě. To odpovídá as 3.54l/100km nafty nebo 4.06l/100km benzínu.

Asi jste si všimli, že současná auta jsou od toho daleko, takže automobilky budou muset přijít se záplavou hybridů, plug-in hybridů a elektrických aut, aby emisní hodnoty svého fleetu, ještě do konce roku zředily.

Některé automobilky jsou už teď napřed, ve sbírání zkušeností s elektromobily a mezi nimi je i Renault ZOE, nejprodávanější elektromobil v Evropě. V čem tkví jeho oblíbenost?

Pojďme si upřímně říct, že kdyby měl ZOE konvenční benzinový motor, měli byste problém za něj zaplatit i 300 000 kč. Nastupování ohrožuje nepříjemná hrana dveří, o kterou se dřív nebo později praštíte, interiér je z laciných plastů, řízení nepřirozené, přístroje strohé a podvozek? Díky nízkému těžišti sice překvapí stabilitou, poddajností ale určitě ne. Skoro by člověk ZOE odpískal, ale to by bylo příliš brzy…

To v čem ZOE vyniká, je použitelnost a ta u elektromobilu rozhodně není samozřejmá. ZOE má totiž reálný dojezd 300km, jeho zrychlení umí překvapit a maximální rychlost 135km/h už stíhá i dálniční tempo bez zdržování provozu. Přidejte k tomu rychlost nabíjení, se kterou vám stačí hodinka na dobíjecí stanici k 80% kapacitě baterií a najednou už rozumíte tomu, jak použitelná tahle nákupní taška je.

S tímhle dojezdem a rychlostí dobíjení už můžete dojet i do měst jako Pardubice, Hradec, Liberec, Plzeň nebo klidně i do Brna. Jako důkaz takového dojezdu někdo z novinářů dokonce podložil pokutou od městské policie Brno. Napříč republikou si tedy můžete v klidu vyřídit schůzky, návštěvy příbuzných, mezítím auto nabíjet a pak jet zase zpátky. Se ZOE si rychle zvyknete přirozeně parkovat na místech se zásuvkou a využít každé volné chvíle k dobíjení.

Za Renault ZOE v téhle výbavě zaplatíte 837 000 kč a to je i důvod proč mám trochu strach, že ZOE sesadí z trůnu záplava připravovaných elektromobilů nové generace. Na druhou stranu stačí udělat jen dvě věci a může být všechno jinak. Na volant nalepit znak Dacie a zlevnit ZOE na nejlevnější elektromobil na trhu.

text, kamera, střih: Matěj Slepička Foto: Robin Rezek

 

Potěšilo nás: Zklamalo nás:
+ reálný dojezd 300km – působí lacině
+ rychlost nabíjení  
+ vypínatelný umělý zvuk  

 

Technické parametry vozidla Renault ZOE R90 Z.E. 40 kWh:

Základní cena vozu

907 000 Kč

Motor

elektromotor

Uložení motoru

vpředu

Výkon

68 kW (92 koní)

Točivý moment

220 Nm

Hmotnost

1 555 kg

Výkon/hmotnost

59 koní/t

Zrychlení 0−100 km/h

13,2 s

Max. rychlost  

135 km/h

Poháněná kola

přední

Nabíjení: domácí zásuvka

25h

Nabíjení: 11 kW (třífázová nabíjecí stanice 16 A)​

4h30m

Nabíjení: 22 kW (třífázová nabíjecí stanice 32 A)

2h30m

Dojezd

302km

Zavěšení přední nápravy

McPherson

Zavěšení zadní nápravy

torzní příčka

Rozměr pneumatik

195/55 R16

Délka

4 084 mm

Šířka

1 510 mm

Výška

1 562 mm

Rozvor náprav

2 588 mm

Objem zavazadlového prostoru 

338 l


 

Galerie

Komentáře