Datum článku: 25.4.2019 | Autor textu: Matěj Slepička
Pokud jste už otráveni z toho, jak se automobilový svět mění z původních hodnot aut spíše na použitelnost stop&startů, radarových tempomatů a asistentů jízdy v pruzích, a hledáte nějaké mechanické zpestření, pak máme přesně pro vás VLOG & BLOG o jedné staré dobré generaci Land Cruiseru, která ve své výrobě přežila až do dnešních let. Ještě dnes přitom i se svou V6 4.0 VVTi bez problémů plní emisní normu EU6d (to je ta, která v loňském roce pohřbila tolik zajímavých aut). Vezměte si holínky a lopatu, vyrážíme!
Přestože se Land Cruiser řady 70, od roku 1984, dočkal už čtyř nástupců (až po aktuální terénní obývák LandCruiser200), tak v podstat žádný z nich nenahradil tu jednoduchost a mechaničnost konstrukce původní 70. A právě proto můžete tenhle LC70 potkat ještě dnes na místech, kde je potřeba nezničitelná technika. Často svědomitě dře v dolech, stoupá v terénu pro využití v energetice a v horské službě nahrazuje dosluhující Defendery na záchranu životů v místech, kam se bojíte i pěšky. Když si navíc zapnete libovolné televizní zprávy, určitě zahlédnete minimálně jednu armádní úpravu Land Cruisera ve válečných zónách.
Za těch 35 let má Land Cruiser samozřejmě již několikátý facelift a s tím posledním dostal moderní autorádio s USB (které jde doplnit o velký displej), nová světla, ale hlavně dva zajímavé motory. Benzinovou V6 4.0 VVTi s výkonem 228 koní (360 Nm) a hrubiánštější 4.5 V8 D4-D s 205 koní (430 Nm), kterou už bohužel na naše značky dostat nejde, nicméně i její zvuk na videu uslyšíte.
V každém případě i s dostupnou benzinovou V6 jde tenhle Cruiser označit za rychlý, a pokud budete chtít, tak nemá problém zrychlovat i na 180 km/h. Je až neuvěřitelné, že i v téhle rychlosti se ta „bílá krabice“ chová pořád ještě důstojně, stabilně, a dokonce i komfortně. Jen samozřejmě namísto obvyklých 11–13 l potřebuje o něco více paliva.
Z pohledu konstrukce je LC70 v dnešním světě už hodně bizarním autem. Jeho šasi stojí i po letech stále na žebřinovém rámu a tuhých nápravách, vzadu dokonce s listovými pery. To už samo o sobě naznačuje, že řízení tohohle auta je intenzivní zážitek i vedle dalších přeživších „žebřiňáků“ jako Jeep Wrangler nebo Mercedes-Benz G.
Land Cruiser totiž posouvá, ehm, nebo spíše vrací to mechanické spojení se strojem na úroveň 90. let, kdy byla odezva na plyn okamžitá, kdy byly převody poskládané nakrátko za sebe a zapadaly s přesností nabíjení odstřelovací pušky. Na rozdíl od všech naftových pick-upů je tady navíc ta sametově jemná V6 s možná až naftově hutným charakterem, zaměřeným hlavně na točivý moment v kterýchkoliv otáčkách mezi volnoběhem a červeným polem.
Pokud si říkáte „Tohle je přesně to auto, které potřebuji ke své práci!“, tak vám upřímně dost závidím. Ve mě totiž Land Cruiser vzbudil tolik nadšení, že teď po nocích přemýšlím, jestli je menší zásah do života koupit důl s aktivní těžbou nebo horský penzion, abych si vlastnictví takového auta sám před sebou obhájil. A protože zatím nemám ani jedno, tak „Sedmdesát-šestka“ v tomhle vlogu čelila spíše městským nástrahám. Jak jí to šlo, zjistíte na videu výše.
Určitě je vám jasné, že když Toyota Central Europe nedováží do ČR ani aktuální verzi LandCruiser200, pak ani řadu 70 nekoupíte v každém showroomu, avšak v jednom přeci jen ano. Dajbych ji sem dováží z východních trhů a prodává ji s kompletní zárukou i dostupností náhradních dílů.
Text, kamera, střih: Matěj Slepička l Foto: Robin Rezek l Zápůjčka vozu: Dajbych.cz
Pokud vás charakter LC70 nalákal, mrkněte schválně na tenhle kousek naprodej. Je to jeden z posledních dostupných LC70 s motorem V8 4.5 D4D: zde |
![]() |
Technické parametry vozidla Toyota Land Cruiser 76 V6 4.0 VVTi:
Základní cena vozu |
1 186 900 Kč (bez dph) |
Motor |
vidlicový šestiválec |
Uložení motoru |
vpředu podélně |
Objem |
3 956 cm3 |
Výkon |
167 kW (228 koní) při 5 200 ot./min. |
Točivý moment |
360 Nm od 3 800 ot./min. |
Celková Hmotnost |
2 800 kg |
Výkon/hmotnost |
81,4 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
-- s |
Max. rychlost |
170 km/h |
Převodovka |
5st. manuální |
Poháněná kola |
připojitelný 4x4 |
Spotřeba ve městě |
17,9 l/100 km |
Spotřeba mimo město |
11,2 l/100 km |
Spotřeba kombinovaná |
13,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
90 l |
Zavěšení přední nápravy |
tuhá, vinuté pružiny |
Zavěšení zadní nápravy |
tuhá, listové pružiny |
Rozměr pneumatik |
7,50 R16 |
Délka |
4 730 mm |
Šířka |
1 770 mm |
Výška |
1 955 mm |
Rozvor náprav |
-- mm |
Objem zavazadlového prostoru |
-- l |