Datum článku: 30.3.2011 | Autor textu: Martin Jánský
Taky vám přišlo obyčejné Turbo moc pomalé a slabé? Odvraťte zrak a pořádně napněte uši, Turbo S přijíždí.
Asi bychom se neměli tomuto kroku divit - 911 je Turbo i Turbo S, Cayenne je Turbo i Turbo S, a kdyby měl Cayman foukaný motor (kéééééžby!), taky by se v jeho označení verze s "S" objevila. U Panamery to konkrétně znamenalo výměnu mechanismu turbodmychydla za titano-hliníkový a upravené ECU, což přineslo 50 koní navíc. S 550 koni a 750 N.m (800 při aktivaci Overboostu) tak Turbo S předčí definitivně i rivala z Mercedesu (S63 AMG) a BMW (760i). Maximální rychlost poskočila o 5 km/h (na 305 km/h) a s časem na zrychlení 0-100 za 3,8 s je o dvě desetiny rychlejší než 911 GT3 RS. Ufff! V základu dostanete Sports Chrono paket, Porsche Dynamic Chassis Control (aktivní podvozek), Porsche torque vectoring system (elektronický diferenciál) a sportovní výfuk. Bonusem jsou 20" kola a lehce rozšířený rozchod vzadu. V prodeji bude Turbo S od léta, cenovka poskočí oproti Turbu o zhruba půl milionu.
Názor Driverswebu: Vzhled zůstal stejný, takže sice budete mít ďábelsky rychlé a všeho schopné auto, ale stále mimořádně odporné. Jděte a kupte si raději Quattroporte.