foto Driversweb.cz

PS Show Wels 2010

Datum článku: 25.10.2010 | Autor textu: Jan Havlát

V termínu pražského autosalonu naše redakce nezapomněla ani na fajnšmekry a navštívila velmi sympatickou PS Show Wels 2010. Čím je tak výjimečná?

Je zaměřená především na sportovní, závodní tuning auta, prostě na vše, co se týká trávení volného času kolem spáleného benzinu. Můžu zdůraznit, že se koná po skončení většiny závodních sérií, tudíž vhodná doba na prezentace sponzorujících firem. Ač pro Čechy, hlavně tedy Jihočechy, je horní rakouské město Linz a nedaleký Wels prakticky za kopcem, nepotkal jsem tu moc Čechů. Kromě zástupce naší redakce a mě tu byl náš národ zastoupen hlavně automobilkou Škoda, dvěma historickými motocykly JAWA, přičemž jeden z nich v minulosti sedlala dnes již zesnulá legenda českého motosportu František Šťastný, a jedním a půl exponátem kopřivnické Tatrovky.

 

Alternativní pohony:

V minulosti jsem zde potkal vždy ty největší skvosty současné produkce. Hospodářská krize a šetření dává o sobě vědět doslova všude, proto tu byly k vidění i běžnější modely. Snaha o šetření byla cítit z několika strojů fungujících na alternativní paliva CNG; za zmínku jistě stojí i sportovní elektromobily Tesla.

 

Historická vozidla:

Expozice nostalgie vyvolávala vzpomínky na doby, které já jsem ještě nezažil. Na Jochena Rindta a jeho poslední vítězství před smrtí na Monze 1970. Dalšími vozidly v expozici byly závodní kapotované stroje. Z nezávodních strojů určitě stálo za to vidět originální Oldsmobile z roku 1903. Přiznám se, že nepřišli jsme na to, jak se to šoféruje. Dále nás zaujala již zmíněná česká auta, motorky a mnoho dalších ve své době méně rozšířených vozidel.

 

Co nás nejvíc zaujalo a naopak zklamalo?

 

Současná produkce:

Alfa Romeo představila šmrncovní retro novinku Giuliettu, dále se prezentovala módním karbonovým dekorem v MiTu i Breře, ta byla navíc lakovaná v trendy matném odstínu. Díky množení takto lakovaných aut to ovšem pozbylo exkluzivity.

BMW, respektive Mini, mě trošku zklamalo. Pro představení Countrymana jsem čekal větší parádu. Navíc mohl být ukázán koncept WRC pro příští rok vycházející právě z tohoto modelu. Na samotném BMW mě pak zaujalo řešení ruční brzdy a po prvním dni autosalonu rozbité sofistikované řešení zavírání pátých dveří na modelu X5.

Ford pokračuje se svými vesmírnými interiéry. Bohužel to vypadá lacině, a co hůř, není to ani funkční. U nás milovníků rychlých kol si to částečně vyžehlil tím, že přivezl limitovanou edici Focus RS500.

U stánku našeho výrobce jsem si prohlédl z blízka automat na výhry v soutěžích IRC, Fabii S2000. U ostatních modelů v rámci sloganu "simply clever" ukázal náš výrobce variabilitu interiéru posuvem zadních sedaček.

Subaru vyslyšelo volání svých zákazníků a přivezlo modifikovanou verzi Imprezy STI (sedan). Palec nahoru, auto vypadá opravdu parádně.

 

Zavodní vozidla:

Expozice se dala rozdělit na dvě významné části. V první části, tedy v okruhové, dominovaly monoposty formule 1 a vozy vytrvalostních tříd. Druhá část byla zaměřená na rallye. Ostatně příští týden se má jet v okolí Waldviertel rallye, zahájená právě na končící PS Show.

 

Tuning

Zde se našlo jako vždy několik více či méně zdařilých kreací na ledacos. Velké představení ukázala firma Rieger. Jinak se v této hale ovšem nedalo vydržet, mám namysli přeřvávající se audiosoustavy.

Galerie

Komentáře