Datum článku: 26.9.2017 | Autor textu: Martin Jánský | Autor fotografií: Martin Jánský
Nová Micra se proměnila v úplně nové auto, které vám svými kvalitami a stylem vyrazí dech.
Tak moment, co se to tady stalo? Kůží obšitá palubní deska, zakázkové audio BOSE Personal a panoramatický kamerový parkovací systém, to celé ve stylové karoserii s kontrastními díly a polepy? Tohle že je Micra, to nenápadné malé městské auto?!
Jasně, máme tu totiž novou generaci a ta oproti minulé poskočila na žebříčku stylovosti ne o šprusli, ale rovnou o celý čtyřmetrový žebřík. Pokud nebudete srabi a sáhnete po výraznějším laku s barevnými doplňky, tak budete hvězdou ulice. Je to asi tak nenápadná změna, jako by se ta ušmudlaná holka od vedle přes noc proměnila na oslňující supermodelku.
Styl je pro některé všechno, ale Micra mu neobětovala svou automobilovou podstatu. Povyrostla o 17 cm na délku a o 8 cm na šířku, na výšku se naopak o 7 cm snížila, což znamená dynamičtější proporce a více místa všemi směry (například +35 litrů kufru) – snad až na místo pro hlavu vzadu.
Interiér má skvělou ergonomii a dostatečně kvalitní materiály (hlavně s tím koženým čalouněním palubky). Na hraní tu je povedený infotainment se 7“ dotykovým displejem, bezpečnost jistí systém nouzového brzdění s detekcí chodců, sledování jízdy v pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatická dálková světla.
Podle klasického japonského stylu se Micra moc příjemně a snadno řídí. Rychle najdete společnou řeč a budete radostně kličkovat městskou dopravou a hbitě se protahovat zatáčkami. To ochotně podporuje malý, ale nebojácný přeplňovaný tříválec 0,9 litru (základem je litrový atmosférický tříválec, ten je ale vhodnější spíš do města). Na jeho 150 Nm si sice musíte počkat až k 2250 otáčkám, kdy se konečně naplno nadechne turbo, pak ale jadrně zavrčí a začne svižně pelášit.
Když se pak uvolníte, předvádí Micra svou komfortní, kultivovanou a úspornou (v průměru se vejdete do šesti litrů) stránku. Při volnoběhu si všimnete drobných vibrací tříválce, při jízdě o něm už ale vůbec nevíte, jen si tak tiše ševelí pod kapotou a hlukem neobtěžuje ani v dálničních rychlostech, přestože se musí spokojit s pěti kvalty.
Micra při mezigenerační změně udělala obrovský skok – z auta, které vás mohlo zajímat jen při pohledu na ceníkové slevy, se stalo auto, které budete opravdu chtít. Zvlášť když se při specifikaci trochu odvážete s barvami a doplňky. Vedle všeho toho stylu se navíc opravdu příjemně řídí a skvěle jezdí, což řada jeho rivalů nezvládá. Konkurence je v téhle třídě opravdu široká a talentovaná, ale Micra teď patří do širší špičky, kde už nerozhodují kvality (ty mají všichni vysoké), ale osobní přitažlivost. Líbí se vám Micra? Tak neváhejte a jděte si pro ni!
Foto: autor
Potěšilo nás: | Zklamalo nás: |
+ Skvělý design | – Turbolag |
+ Možnosti individualizace | – V nudných barvách vypadá nevýrazně |
+ Více prostoru | |
+ Dobře jezdí a příjemně se řídí | |
+ Výkonný a úsporný motor |
Technické parametry vozidla Nissan Micra IG-T 90:
Základní cena vozu |
|
Motor |
řadový tříválec |
Uložení motoru |
vpředu napříč |
Objem |
898 cm3 |
Výkon |
90 koní (95 při overboostu) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment |
140 Nm (150 při overboostu) při 2 250 ot./min. |
Hmotnost |
1 001 kg |
Výkon/hmotnost |
90 koní/t |
Zrychlení 0−100 km/h |
13,7 s |
Max. rychlost |
175 km/h |
Převodovka |
manuální, 5 rychlostí |
Poháněná kola |
přední |
Spotřeba kombinovaná |
4,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže |
41 l |
Zavěšení přední nápravy |
McPherson |
Zavěšení zadní nápravy |
tuhá torzí příčka |
Rozměr pneumatik |
175/60 R16 |
Délka |
3 999 mm |
Šířka |
1 743 mm |
Výška |
1 455 mm |
Rozvor náprav |
2 525 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
300 l |